نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از ضرورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان و لزوم حمایت همه جانبه مسئولین از راه اندازی این دانشگاه در اهر خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بیت الله عبداللهی در جمع خبرنگاران، شهرستان اهر را یکی از شهرهای مهم علمی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: این شهرستان دارای مفاخر و علمای بزرگی در اعصار گذشته و حال است که نشانگر ظرفیت های مهم در حوزه علمی و فرهنگی منطقه و حتی استان دارد. 
وی افزود: دانشمندان و مفاخر بزرگی از این دیار برخاسته و در ترویج علم و فرهنگ نقش بسزایی در این منطقه و حتی کشور داشته و دارند. 
عبدالهی گفت: وجود مراکز آموزش عالی متعدد و همچنین تشویق و حمایت خانواده ها برای ادامه تحصیل فرزندان حتی در شرایط کنونی ایجاب می کند تا مسئولین در توسعه و ایجاد دانشگاه ها برای رشد و شکوفایی علم و استعداد جوانان تلاش بیشتر کنند. 
وی ایجاد دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر را فرصتی مناسب برای دانشجویان معلم منطقه ارسباران برشمرد و افزود: در صورت ایجاد دانشگاه فرهنگیان در اهر دیگر دانشجویان معلم نگرانی بابت رفت و آمد و صرف هزینه زیاد برای سفر به تبریز نخواهند داشت و می توانند به راحتی در اهر و نزدیک خانواده های خود به تعلیم علم و دانش بپردازند و نگران هزینه های زیاد و مشکلات حمل و نقل نباشند. 
عبدالهی در پایان توجه به رشد مراکز علمی و به خصوص مراکز آموزش عالی و ایجاد دانشگاه فرهنگی در این شهر را به‌دلیل موقعیت استراتژیک و شاهراه اتصال شهرهای مهم شمال‌غرب کشور بسیار مهم عنوان کرد.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.