مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از تولید 35 درصد محصولات صنایع دستی در مناطق عشایری این استان خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید محمدحسین آل هاشم در جمع خبرنگاران گفت: عشایر استان 35 درصد محصولات صنایع دستی که مهمترین آن ورنی است را تولید می کنند و در واقع مهد اصلی بافت ورنی در مناطق عشایری این استان می باشد. 
وی جامعه عشایری را جامعه ای تلاشگر و همیشه در صحنه برشمرد و افزود: با وجود اینکه عشایر تنها دو درصد جمعیت کل استان آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند ولی 20 درصد پروتئین این استان را تأمین می کنند. 
آل هاشم گفت: از دو و چهار دهم میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان حدود یک میلیون هکتار به عشایر تعلق دارد که این مراتع جزو بهترین و بکرترین مراتع استان می باشد که در اختیار این قشرکم توقع و تولید کننده قرار گرفته است.   وی افزود: عشایر به عنوان جامعه تلاشگر نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، تولید داخلی، الگوی مصرف و رونق اقتصادی ایفاء می کنند و در سایه این تلاش ها در بحث اشتغال هیچ مشکلی ندارند و تمام افراد خانواده عشایر از کوچک تا بزرگ به کار و تلاش مشغول هستند. 
مدیرکل اداره عشایری استان با اشاره به اینکه تاکنون حدود 82 تا 95 درصد از امکانات زیربنایی عشایر استان تأمین شده است از دیگر طرح های درحال اجرا و آماده این اداره برای رفاه عشایر را اولویت بحث تثبیت راه های عشایری با استفاده از فناوری نانوتکنولوژی، تهیه شیردوشهای گوسفندی، تهیه کنسانتره دامی، اختصاص تسهیلات بانکی ، بازسازی ابنیه ها ، چشمه ها ، اصلاح نژاد دامی و غیره عنوان کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.