مدیر کل امور عشایری استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از 35 درصد محصولات صنایع دستی توسط جامعه عشایری این استان خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید محمد حسن آل هاشم در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر اظهار کرد: تولید ورنی که محصول منحصر به فرد شهرستان اهر است، یکی از مهمترین و اقتصادی‌ترین صنایع دستی در درآمدزایی و معیشت جامعه عشایری منطقه به شمار می‌رود.
وی گفت: در حال حاضر عشایر استان آذربایجان‌شرقی تنها دو درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز این استان را تأمین کرده و سطحی بیش از یک میلیون هکتار از مراتع استان در اختیار عشایر است.
آل هاشم از اجرای عملیات نانوتکنولوژی برای تثبیت راه های عشایری در سطح استان آذربایجان شرقی نیز خبر داد. 
مدیر کل امور عشایری استان گفت: هم اکنون در برخی از قشلاقات شهرستان اهر شاهد مشکلات و حتی محرومیت از خدمات متناسب روز هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی بتوانیم در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات این عزیزان باشیم. 
معاون فرماندار اهر نیز در ادامه جلسه عشایر را مردمانی سخت کوش و فعال جامعه برشمرد و افزود: برای رفع برخی مشکلات آموزش در زمینه های مختلف مناسب ترین راه برای جامعه عشایری است.   علی حسن‌زاده افزود: اصلی‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی جامعه عشایری و روستائیان میباشد که نقش بزرگی در رونق اقتصادی کشور ایفا می کنند و بدون اغراق تمام تولیدات عشایر و روستائیان در سر سفره تمامی مردم وجود دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.