به گزارش ایرنا؛ هادی قوامی روز پنجشنبه در آئین تقدیر از فعالان حوزه صمت این استان اظهار داشت: متاسفانه سالانه ۶۰ هزار میلیارد ریال در استان در زمینه پرداخت یارانه پول پاشی می شود، این اعتبارات باید وارد حوزه تولید و اشتغال شود.

وی افزود: اگر همین میزان اعتبار در صنعت و معدن این استان و زیر ساخت های حمل و نقل هزینه شود موجب کاهش هزینه های تولید تا یک سوم می شود.

وی با بیان اینکه متاسفامه پول پاشی در اقتصاد زیاد داریم گفت: قرار بود یارانه ها به تولید کمک کنند اما وارد این حوزه نشد.

تسهیلات نباید وارد چرخه غیر تولید شود 

 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات نباید وارد چرخه غیرتولید شود گفت: متاسفانه هم اکنون تسهیلات این بخش وارد سایر حوزه ها شده است که باعث انحراف در مسائل بانکی نیز می شود.

وی خواستار قطع پرداخت تسهیلات به تولیدکننده نماها شد و اظهار داشت: به نام تولید تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند اما در سایر بخش های سودآور همچون مسکن سرمایه گذاری می کنند و این وضعیت موجب می شود تا تولید کننده های واقعی ضرر کنند.

وی اظهار داشت: تسهیلات باید به امر تولید برگردد، هم اکنون چرخه تولید در کشور نیازمند حمایت است.

وی در زمینه سخت گیری بانک ها و دریافت کارمزد بالا برای تولید کننده ها هم گفت: برخی از تولید کننده ها که مشکلاتی برای آنان ایجاد شده است نمی توانند مبالغ هنگفت جریمه ها را پرداخت کنند که در نهایت غیر فعال خواهند شد.

قوامی به معدن آلبلاغ در اسفراین اشاره ای کرد و گفت: هم اکنون در این معدن مردم به سنتی ترین شیوه و بدون مجوز ها برداشت می کنند که متاسفانه باعث مرگ دو نفر نیز از انان شد.

  نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این معدن افزون بر پنج هزار نفر مشغول به کار شدند، این معدن ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است که باید توسط دستگاه های مربوط ساماندهی شود.

قوامی گفت: در صفی آباد نیز معدنی وجود دارد که در این مکان نیز با سنتی ترین روش برداشت می شود.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از پول پاشی انتقاد کرد و گفت: اما باید به افراد نیازمند و محتاج کمک های موردی شود.

علی قربانی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون به دهک های بالای جامعه یارانه پرداخت می شود و گفته می شود در این خصوص آماری نداریم تا حذف شوند.

وی افزود: هم اکنون نیازمندان و فقیران روزبه روز نیازمندتر می شوند و افراد پول دار نیز پول دار تر می شوند، متاسفانه برخی از خانواده ها نان نیز ندارند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.