به گزارش ایرنا، احد جودی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هشترود افزود: این آمار در زوجین ۱۰ تا ۱۴ سال از هر ۳۴ مورد، در ۱۵ تا ۱۹ سال از هر ۹ مورد، در ۲۰ تا ۲۴ سال از هر ۵ مورد و ۲۵ تا ۲۹ سال از هر ۳ مورد ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

وی با بیان اینکه ازدواج در سنین پایین به ثبات زندگی مشترک کمک می‌کند اظهار داشت: باید علت‌های طلاق در جامعه بررسی شود و طلاق آخرین راه برای زوجینی که تفاهم ندارند باشد.

جودی همچنین به پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج اشاره کرد و گفت: با این وام‌ها مشکلی حل نمی‌شود و جوانان از اول زندگی بدهکار می‌شوند باید به فکر ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای جوانان و افزایش امید به زندگی در بین آنها باشیم.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین از شهروندان خواست تا تغییر نشانی خود را در اسرع وقت به ادارات ثبت احوال ارائه و بروزرسانی کنند.
جودی همچنین با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، از این پس و تا زمان دریافت کارت هوشمند، ارائه خدمات در ارگان‌های دولتی و رسمی به هم استانی‌ها با ارائه شناسنامه و رسید کارت هوشمند ملی که کد رهگیری بر روی آن درج شده، امکان‌پذیر خواهد بود.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه خواستار ساماندهی و تجمیع آرامستان های هشترود شد و گفت: ۶۰ درصد جمعیت هشترود در آستانه پیری قرار دارند.

امین امینیان گفت: از هر ۵.۵ ازدواج در هشترود ۱ مورد منجر به طلاق می شود و این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ در صد هشترودی‌ها کارت ملی گرفته‌اند خواستار ایجاد شعبه ثبت احوال مستقل در شهر نظرکهریزی شد.
وی همچنین به نام‌های انتخاب شده از سوی والدین برای نوزدان در هشترود اشاره کرد و گفت: در ۴ ماه گذشته امسال اسامی فاطمه،  زهرا،  نازنین،  آیناز و بهار  برای دختران و امیرعباس،  ابوالفضل،  امیرعلی،  امیر حسین و علی برای پسران بیشتر انتخاب شده است.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.