فرماندار  شهرستان اسکو گفت: جشنواره برداشت گل محمدی از سال آینده به صورت ملی در روستای عنصرود برگزار می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در نهمین همایش بزرگ گل محمدی عنصرود، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره گل محمدی در روستای هدف گردشگری عنصرود، شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه در بخش کشاورزی شهرستان برای گردشگران و سرمایه گذاران است.
وی افزود: شهرستان اسکو با داشتن 650 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی، قطب تولید این محصول چند منظوره در استان آذربایجان شرقی می.باشد و ما سالانه شاهد برداشت بیش از 2300 تن گل محمدی در چهار روستای عنصرود، مجارشین، گنبرف و کرد آباد می باشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه چهار درصد کل باغات استان در شهرستان اسکو واقع شده، شناساندن ظرفیت های مختلف باغی و زراعی به گردشگران و سرمایه گذاران یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری جشنواره گل محمدی است و ما می‌خواهیم با جذب سرمایه گذار، کارخانه فرآوری این محصول با ارزش را در منطقه اسکو دایر کنیم.
نماینده عالی دولت در اسکو یادآور شد:  موطن اصلی محصول گل محمدی در ایران، شهرستان اسکو می باشد و شهرستان کاشان که مهد عرقیات سنتی در کشور است؛ گل محمدی مورد نیاز برای فرآوری عرقیاتی خود را از اسکو خریداری می‌کند.
وی ادامه داد: هر ساله حدود 22 هزار نفر گردشگر خارجی و 650 هزار نفر گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و باغات گل محمدی اسکو دیدن می کنند که این مهم  یک فرصت بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی در جهت ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات باغی و زراعی اسکو است.
گفتنی است، بیش از 9000 نفر در این جشنواره شرکت داشتند که اکثر آنها از شهرهای استان آذربایجان شرقی،  غربی، اراک، تهران، مشهد و سایر نقاط ایران بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.