مدرسه تحقیقاتی بین‌المللی" گراف-الگوریتم و روش‌های احتمالاتی" با حضور اساتید و محققانی از ایران و کشورهای فرانسه، کانادا، ترکیه، هند، پاکستان و افغانستان از ۲۵ خرداد تا ۲ تیر ۱۳۹۸ در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین به‌مرام عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز در این خصوص اظهار داشت: این مدرسه تحقیقاتی از مدارس تحقیقاتی منتخب و مورد حمایت "مؤسسه بین المللی ریاضیات محض و کاربردی "(CIMPA)واقع در کشور فرانسه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این مرکز هرساله حدود بیست مدرسه در کشورهایی برگزار می‌کند که در زمینه تحقیقات ریاضی پویا و در حال توسعه هستند، تصریح کرد: هدف این رویداد بین‌المللی، تعامل و آشنایی با جدیدترین یافته‌های علمی درباره پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه ریاضیات در جامعه علمی ایران و منطقه است.

به گفته دبیر مدرسه تحقیقاتی بین‌المللی «گراف-الگوریتم و روش‌های احتمالاتی» در دانشگاه تبریز، در این مدرسه تحقیقاتی اساتید برجسته‌ای از دانشگاه پاریس دیدرو، دانشگاه سوربون و مؤسسه تحقیقاتی CNRS فرانسه و دانشگاه برندون کانادا و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران سخنرانی‌هایی در مورد تحقیقات علمی جدید در حوزه " گراف –الگوریتم و روش‌های احتمالاتی " ارائه خواهند داد.

وی تاکید کرد: همچنین حدود ۷۰ محقق و دانشجوی دکتری از کشورهای ایران، ترکیه، هند و پاکستان در سخنرانی‌های این مدرسه تحقیقاتی شرکت خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،دکتر به‌مرام، اضافه کرد: در این مدرسه تحقیقاتی همچنین به مناسبت هشتاد سالگی دکتر غلامرضا خسروشاهی از اساتید پیشکسوت و برجسته ریاضیات کشور و از مؤسسان پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) در زادگاهشان شهر تبریز تجلیل به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.