علی اشرف یوسفی غیاثی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات عام المنفعه این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: طبق قانون، بانک ها مجاز هستند از محل 2 درصد هزینه جوایز قرض الحسنه اقدام به انجام کارهای عام المنفعه کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مدارس استان بویژه در مناطق روستایی فرسوده است یکی از کارهای عام المنفعه ضروری در این استان مدرسه سازی است.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی کردستان با بیان اینکه مدرسه سازی توسط بانک ملی در این استان از سال 91 با ساخت مدرسه معلم سنندج آغاز شد، افزود: بیشتر مدارس در روستاها و به صورت سه کلاسه ساخته می شوند.
یوسفی غیاثی یادآور شد: از سال 94 تاکنون در روستاهای جنیان، حسن سالاران و ماز و جدار از توابع شهرستان سقز، روستای سلسی از توابع شهرستان مریوان، روستای کوخ شیخ الاسلام از توابع شهرستان بانه و وروستای زیویه سریش آباد به همت بانک ملی مدارس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مدارس ساخته شده توسط بانک ملی ایران مربوط به استان کردستان است، گفت: امسال هشتمین مدرسه به همت بانک ملی در روستای رشید آباد شهرستان دیواندره در دهه فجر کلنگ زنی شد و مجوز ساخت نهمین مدرسه را نیز گرفته ایم که سال آینده عملیات ساخت آن را شروع خواهیم کرد.
رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان در بخشی دیگری تاکید کرد: همه افرادی که مسئولیتی را در سیستم اداری و بانکی کشور پذیرفته اند وظیفه دارند با تمام توان خود کار کرده و به مردم خدمت کنند.
یوسفی غیاثی اظهار داشت: رسالت رسانه ها هم تزریق روحیه امید در جامعه و حمایت از مسئولان با اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد دستگاه ها به مردم است.
وی افزود: در اینکه جامعه ما با مشکلات و تنگناهایی مواجه است شکی وجود ندارد ولی قطعا زمان دوری و تفرقه و جدایی هم نیست و باید همه با هم زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی در راستای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش کنیم.
یوسفی غیاثی اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی با مسایل و مشکلات زیادی مواجه شدیم ولی با همدلی و دلسوزی و انسجام آن دوران تلخ را پست سر گذاشتیم.
رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان یادآور شد: کردستان رتبه چهاردهم، پانزدهم اعطای تسهیلات را در سطح کشور دارد و تاکنون 80 درصد از منابع بانکی آن هزینه شده است.
وی گفت: تمام بانک ها تنها مجاز به خرج کردن 85 درصد منابع خود هستند براین اساس بانک های استان کردستان امسال عملکرد مطلوبی در راستای اعطای تسهیلات داشته اند.
رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان افزود: کمک به حفظ واحدهای تولیدی و اتمام طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا در اولویت بانک ها در استان قرار دارد.
سیستم بانکی استان کردستان شامل 27 بانک است که از این تعداد 14 مورد آن زیر مجموعه شورای هماهنگی بانک های استان است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.