به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: معضل اعتیاد عامل بروز انواع فسادها در جوامع است و در صورت رفع آن جامعه نیز اصلاح شده و سالـم می شود.
وی گفت: کمپ های ترک اعتیاد ویژه آقایان و بانوان در شهرستان با استانداردهای روز در حال فعالیت هستند و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان به مطلوب تر شدن خدمات ارایه شده از سوی این کمپ ها می شود.
شکری اضافه کرد: پیگری مصوبات جلسات قبلی و بررسی آنها باید از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشد.
وی افزود: افزایش آگاهی مردم از آثار سوء مصرف مواد مخدر و فرهنگ سازی در این خصوص یکی از راه های مقابله با اعتیاد است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: اعتیاد آسیب جدی و معضلی دردناک در کشور است و پیشگیری را می توان تنها راه حل این معضل عنوان کرد.
رضا استادرحیمی افزود: آموزش و شناخت، مهمترین اصل در آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد است که در صورت توجه اساسی به این اصل می توان بسیاری از آسیب های مربوط به این حوزه را کاهش داد.
وی افزود: اعتیاد علاوه بر اینکه بر جسم انسان ها آسیب می زند موجب آسیب به جامعه و تاثیرات منفی در بسیاری از حوزه ها می شود.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، بهزیستی و سازمان های مردم نهاد با آگاه سازی و ورود به موقع می توانند معضل اعتیاد را در جامعه کاهش و موجب سالم سازی شوند.
وی گفت: نباید اجازه دهیم که حساسیت های جامعه نسبت به اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه، از بین رود چراکه حساسیت و توجه جامعه به این موضوع می تواند مسئولان و مدیران مرتبط را در بحث مبارزه با مواد مخدر یاری کند.
وی افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد اما با تدبیر، اندیشه و تلاش می ‏توان آن را کنترل کرد که این امر مستلزم ارتقای سطح آگاهی قشرهای مختلف جامعه برای پیشگیری از این معضل اجتماعی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.