علیار راستگو روز چهارشنبه در نشست شورای اجرایی خانه احزاب آذربایجان شرقی، افزود: تمامی احزاب و جریان‌ های سیاسی باید بر محور وحدت و همدلی در راستای تقویت وفاق اجتماعی حرکت کنند.
وی اظهار داشت: تغییر مسیر جریان‌های سیاسی با اظهار نظر افراد، باعث می‌ شود رویدادها غیرقابل پیش‌بینی شود و این موضوع ضرورت فعالیت احزاب و نقش آنان در مناسبات سیاسی را پر رنگ‌ تر و برجسته تر می ‌کند.
راستگو با بیان اینکه وفاق اجتماعی زیربنای رشد و توسعه جامعه است، افزود: احزاب سیاسی به جای اختلاف‌ها بر روی اشتراک‌ ها تمرکز کنند تا زمینه وفاق و همدلی اجتماعی فراهم شود.
وی به نقش موثر دانشگاه‌ها در توسعه همه‌جانبه جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید از حالت رکود خارج شوند، تاکید کرد: احزاب می‌ توانند در این رابطه نیز نقش‌ آفرینی کرده و تعیین کننده باشند.
راستگو احزاب را از ارکان جامعه پویا و بانشاط دانست و اضافه کرد: معاندان نظام در پی امنیتی کردن مطالبات صنفی هستند که در این شرایط باید با هوشیاری کامل و حساسیت نسبت به همه رویدادهای جامعه، اجازه ندهیم دشمنان به اهداف خود دست یابند.
وی با اشاره به موضوع محل استقرار خانه احزاب استان، گفت: استانداری پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه ارتقای جایگاه احزاب در عرصه سیاسی استان از اهداف و دغدغه‌های اصلی استانداری است، افزود: احزاب می ‌توانند در سامان‌ دهی و آرایش فکری و سیاسی جامعه نقش موثری ایفا کنند.
مرتضی محمدزاده ادامه داد: نهادینه کردن جایگاه احزاب در جامعه و در بین افکار عمومی باید به یک هدف و مطالبه عمومی تبدیل شود.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.