ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش، با بیان اینکه شهرداری تبریز اهمیت زیادی برای موضوع پژوهش قایل است و به طور قطع از توانمندی و ظرفیت دانشگاه های استان استفاده خواهیم کرد، افزود: با توجه به اینکه نتیجه پژوهش ها همواره با خروجی درست و منطقی همراه است، تلاش می کنیم مسایل و مشکلات شهری را با بررسی علمی و پژوهشی حل و فصل کنیم.
وی اظهار داشت: به واسطه برقراری ارتباط با دانشگاه ها می توانیم از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان در حوزه های مختلف استفاده کنیم و از این طریق به هدف مهمی چون کاهش هزینه های مدیریت شهری و کاهش مشکلات دست یابیم.
شهین باهر از مرکز پژوهش های شورای شهر و شهرداری تبریز به عنوان حلقه واسط بین شهرداری و دانشگاه ها یاد و بر لزوم تقویت این مجموعه تاکید کرد.
وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری تبریز به موضوع آموزش های شهروندی، اضافه کرد: در این راستا تاکنون 24 کتاب مختلف آموزش شهروندی در شهرداری تبریز تدوین شده و با همکاری آموزش و پرورش و توسط معلمان به دانش آموزان ارایه می شود.
به گزارش ایرنا، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه بررسی علمی مشکلات شهری باید اولویت اساتید دانشگاهی باشد، گفت: هم اکنون کشورمان در یک جنگ سخت اقتصادی است و باید در این جنگ همه دست به دست هم دهند و برای آبادانی کشور و حل مشکلات جامعه تلاش کنند که نقش دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی در این زمینه بسیار تعین کننده است.
سعید دباغ نیکوخصلت افزود: آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز در حال پوست اندازی و رشد و توسعه است و این ارتباط و تعامل شهرداری و شورا با دانشگاه ها حرکت روبه جلو و مثبت خواهد بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه و شهر نباید دو جزیره جدا از هم باشند، یادآوری کرد: در این ارتباط با حمایت ویژه شهردار تبریز در حال انجام طرح بزرگی در خصوص ورزش شهروندی در دانشگاه تبریز هستیم.
عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه این شهر پتانسیل تبدیل شدن به شهر هوشمند را دارد، گفت: با هوشمند شدن شهر شاهد کاهش مراجعات مردمی به شهرداری ها خواهیم بود و همچنین مشکل آلودگی هوا و ترافیک تبریز تا حدود زیادی حل می شود.
علی آجودان زاده اظهار داشت: تعامل شورا و شهرداری تبریز با دانشگاه ها ضروری است و باید از طرح هایی که در خصوص مشکلات شهری ارایه می شود حمایت های لازم صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: دانشگاه ها می‌ توانند به عنوان مجموعه‌ های آموزشی، علمی و پژوهشی در راستای تولید علم و حل مشکلات شهری و توسعه و تعالی جامعه ایفای نقش کنند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.