به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی جوادی روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش در مراسم تجلیل از معلمان، مولفان و دانش آموزان نخبه بابلی، معلمان پژوهشگر برتر دارای رتبه کشوری را از شهرستان های فریدونکنار و قائمشهر معرفی کرد.
وی گفت: در هفته پژوهش امسال 45 پژوهشگر برتر استانی و کشوری در مازندران انتخاب شدند که از این تعداد سهم شهرستان بابل 14 نفر است.
جوادی با تاکید بر این که پژوهش محوری باید از دوران خرد سالی برای دانش آموزان تبیین و ننهادینه شود، افزود: تمامی تصمیمات در آموزش و پرورش و جامعه باید مبتنی بر یک کار پژوهشی باشد که این امر آثار مثبتی را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: پژوهشی مفید است که ارزش آفرین و در خدمت تولید ملی باشد تا زمینه رشد و توسعه ملی را فراهم کند و به همین دلیل هم شعار امسال هفته پژوهش ، پژوهش هدفمند و خدمات ارزش آفرین در خدمت تولید ملی است.
جوادی مهم ترین چالش پژوهشگران را سواد اطلاعاتی دانست و توضیح داد: سواد اطلاعاتی تنها به معنای داشتن دانش در باره موضوعات مانند کامپیوتر نیستف بلکه به این معناست که بتوانیم در کمترین زمان نیازهای خود را رفع کنیم .
وی افزود: اگر نتوانیم سواد اطلاعاتی خود را ارتقاء دهیم شکاف بین ما، فرزندان و دانش آموزان و به عبارتی دیگر بستر اجتماعی عمیق خواهد شد و در این امر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.
شهرستان 530 هزار نفری بابل بیش از 80 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 500 مدرسه مشغول به تحصیلند.
در این مراسم از 53 دانش آموز نخبه علمی و مولف کتاب و همچنین معلم پژوهشگر بابلی تجلیل شد.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.