به گزارش ایرنا عباس افلاطونی روز پنجشنبه در نشست با روسای دفاتر احزاب سیاسی شهرستان قزوین با اشاره به لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده، گفت :در نظر گرفتن نقش های اساسی برای احزاب به خصوص در مواد 2، 26 و 56 این لایحه، نشانگر اهمیت و جایگاهی است که دولت برای احزاب سیاسی قایل است.
وی با اشاره به گلایه برخی از توجه نداشتن مسئولان کشور و استان به جایگاه احزاب گفت: احزاب باید عملکرد قوی و ظرفیت های بالایی داشته باشند تا بتوانند در رفع مشکلات کشور یاور مسئولان اجرایی باشند.
این مسئول گفت:قطعا در این صورت مسئولان بیش از گذشته به سراغ احزاب خواهند رفت و از ظرفیت های آنها برای افزایش سطح رضایت عمومی بهره خواهند برد.
افلاطونی افزود: در این راستا گام اول ایجاد ارتباط مناسب با مردم توسط احزاب سیاسی و جلب اعتماد آنهاست به طوری که مردم احزاب را دلسوز خود دانسته و برای بیان خواسته ها و مطالبات خود به آنها مراجعه کنند.
وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر بالا بودن هزینه کار سیاسی در کشور و بی انگیزگی مردم به خصوص نخبگان برای فعالیت های حزبی، اظهار داشت: باید خود احزاب برای تفکیک مسائل تخصصی از حوزه سیاسی کمک کنند و هر حزب و جناحی که قدرت را به دست می گیرد با بازنده انتخابات با انصاف برخورد کرده و مدارا نماید.
این مسئول گفت: در این صورت می توان انتظار داشت که هزینه کار سیاسی در جامعه کاهش یافته و انگیزه و علاقه مردم برای ورود به این عرصه پررنگ تر از گذشته شود.
افلاطونی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت احزاب بتوانیم مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه سیاست را بهتر شناسایی کرده و در یافتن راه حل برای آنها موفق تر عمل کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.