سید خالد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: یکی از نقاط قوت این طرح کاهش هزینه های تحمیل شده انتخابات بر کشور است.
وی اضافه کرد: از آنجا که بیشتر وقت و فعالیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به کارهای جزیی حوزه انتخابیه اختصاص پیدا کرده با استانی شدن انتخابات تمام دغدغه نماینده بر روی وظیفه اصلی خود که نظارت و قانون گذاری است، متمرکز خواهد شد.
دبیر حزب اسلامی ایران زمین کردستان افزود: در شیوه کنونی نمایندگان در ادوار مختلف همواره دو دسته شده اند و اختلافاتی بین آنها در خصوص مباحثی همچون تغییر مدیران ایجاد شده که مانع از انجام رسالت اصلی شان بوده است.
حسینی با اعلام اینکه موافق استانی شدن انتخابات است، یادآور شد: معتقدم نفع و فواید استانی شدن انتخابات بسیار بیشتر از معایب آن است و تصویب و تایید آن هم به نفع مردم و هم کشور است.
وی با اشاره به اینکه در این لایحه شروطی برای معرفی کاندیداها تعیین شده که یکی از آنها معرفی فرد از طریق احزاب است، گفت: هر شخصی تا درایت سیاسی و اجتماعی نداشته باشد جرات پذیرش نمایندگی و دبیری هیچ حزبی را نخواهد داشت.
دبیر حزب اسلامی ایران زمین کردستان تاکید کرد: بنابراین احزاب با درک شرایط مردم و منطقه خود فردی توانمند و متخصص را معرفی خواهند کرد و در این رابطه برای حفظ جایگاه و آبروی حزب هم که شده هیچگاه روابط و برخی مسایل دیگر را در انتخاب نمایندگان مد نظر قرار نخواهند داد.
حسینی اظهار داشت: باید به این مساله اجتماعی هم توجه کرد که در دوره های گذشته تعدادی از کاندیداهایی که رای نیاوردند علاوه بر مشکلات مالی از نظر روحی و روانی هم ضربه خوردند ولی در طرح استانی شدن دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.
مجلس طرح قانون انتخابات را که شامل استانی شدن انتخابات است را در دستور کار خود قرار داد که کلیات آن به تصویب وکلای ملت رسید و در حال حاضر وارد بررسی جزییات آن شده‏اند، دولت هم لایحه جامع انتخابات را به مجلس فرستاد تا هم راستا با طرح مورد بررسی در مجلس به رای نمایندگان برسد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.