به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز سه شنبه در جمع شوراهای بخش مرکزی و سراجو شهرستان مراغه افزود: مشارکت مردم در ابعاد مختلف، ابزار و لازمه توسعه روستاها است و بدون آن پیشرفت شکل و معنا پیدا نمی کند.
وی گفت: شوراها در پیشرفت و توسعه حوزه های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی دارند و مردم و مسئولان باید از تمامی ظرفیت های آنها در حوزه های مختلف استفاده کنند.
مسکینی اضافه کرد: دقت در انجام طرح ها، بودجه های مصوبه، برنامه ریزی های علمی و عملی، پیگیری و عملیاتی کردن مصوبه ها، توجه به تعرفه عوارض از مهمترین اولویت های شوراها در روستاها باشد.
وی با انتقاد از اجرای طرح ها در مسیل رودخانه ها گفت: طرح های هادی اجرا شده در مسیل ها غیرقانونی است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی به حق الجلسه شوراها نیز اشاره کرد و گفت: چیزی به عنوان پاداش و یا عیدی برای شوراها در قانون تعریف نشده و فقط شوراها با توجه به قانون می توانند حق الجلسه دریافت کنند.
بخشدار سراجوی مراغه نیز در این مراسم گفت: شوراها بدون چشم داشتی در روستاها در حال تلاش و فعالیت هستند و بیشتر زحمات روستاها برعهده شوراهاست.
فرخ محمدزاده گفت: شوراها بازوان اجرایی دستگاه های شهرستان در روستاها هستند و توجه به خواست و دغدغه آنها باید در اولویت دستگاه ها و نهادها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مشارکت و تعامل مردم در توسعه و پیشرفت روستاها امری ضروری است و باید همکاری متقابل اهالی روستا، دهیاری و شورای اسلامی در این زمینه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در روند توسعه از چنان اعتباری برخوردار است که می توان از آن به عنوان زیربنای توسعه پایدار روستایی نام برد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: شوراها پل ارتباطی بین روستاها با مسئولان هستند و باید قدردان این قشر زحمت کش باشیم.
حکیمه انتظاری افزود: در سال گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی بیش از 100 طرح در حوزه های مختلف با اعتبار بیش از 4 میلیارد تومان اجرا شده است.
وی گفت: پروژه آسفالت ریزی 6 روستای بخش مرکزی از جمله خانقاه، تازه کند قشلاق و گل تپه بزودی آغاز خواهد شد.
وی افزود: تعامل و همکاری شوراها و دهیار از جمله مهمترین دغدغه ها در روستاهاست که اگر به این موضوع توجه نشود موجب کم برخورداری روستاها خواهیم بود.
انتظاری با تاکید بر اینکه مُهر شوراها به غیر از مکاتبات اداری نباید در جاهای دیگر استفاده شود، گفت: متاسفانه شاهد استفاده مهر شوراها در برخی از برگ ها و نامه های غیر اداری هستیم که باید شوراها به موضوعات و مشکلات حقوقی آن توجه داشته باشند.
شهرستان مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.