نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وضعیت واحدهای مشکل دار استان باید بررسی و ساماندهی شوند، گفت: واحدهای صنعتی استان به افرادی واگذار شوند که اهلیت داشته و با هدف رونق تولید، پا در عرصه بگذارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان، با بیان این‌که امروزه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده که کارگران و کارفرمایان در حیطه‌ی کاری خود دچار مشکل شدند، گفت: با توجه به نرخ بیکاری، تشدید تحریم‌ها و نوسانات ارزی در حوزه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم ولی ما نگران اقشاری هستیم که دستمزد کمی دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: فشار اقتصادی بر قشر کم درآمد زیاد است ما با تعامل دولت و کارفرمایان تلاش می‌کنیم حجمی از این فشار را کاهش دهیم.
ساعی ادامه داد: طبق بررسی‌های فرمول کار در جهان، کارگران نسبت به شرایط کنونی کشور باید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند و دولت و کارفرمایان باید بدانند که شرایط فعلی، شرایط خاصی است.
وی با بیان این‌که تشدید تحریم‌ها، مشکلات زیادی در تهیه‌ی مواد اولیه به کارفرمایان تحمیل کرده است، گفت: باید شرایط و رویه‌ای میانه تنظیم کنیم تا دولت موازنه را رعایت کند.
وی با بیان این‌که بسیاری از موارد در قانون گویای برخی مسائل نیست، افزود: از کارفرمایان می‌خواهیم میزان کسری کارگران را به طور مستقیم و غیر مستقیم جبران کنند تا سفره کارگران گسترده تر شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید از توان و ظرفیت موجود در کشور استفاده کنیم، گفت: تعامل کارفرمایان، کارگران و دولت با یکدیگر افزایش یابد.
وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی ما موفق بوده و  برخی نیز به دلایلی دچار مشکل هستند به طوری‌که در برخی از واحدها ماه‌ها معوقات کارگران پرداخت نشده و این، مسئله‌ای نگران کننده‌ای است.
ساعی با اشاره به واگذاری‌ واحدهای تولیدی استان به افراد بی تعهد، گفت: این افراد هیچ گونه عرق ملی ندارند؛ به عنوان مثال واگذاری بلبرینگ سازی و ماشین سازی تبریز جزو این کارخانجات بود که باید توسعه می‌یافتند ولی اکنون حال و روز خوشی ندارند.
وی ادامه داد: کارخانه‌ی ماشین سازی در بی اطلاعی و بی خبری نمایندگان به افرادی واگذار شد که اهلیت نداشتند و روز به روز بر مشکلات آن افزوده می‌شد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.