نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مزیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های ویژه آذربایجان شرقی در امر سرمایه گذاری و اشتغال، اظهار کرد: تجارب برخی کشورها در امر تسهیلات به بخش اشتغال نتایج موفقی را به دنبال داشته است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در نشست شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: درصورت مدیریت صحیح تسهیلات پرداخت شده برای اشتغال، می توانیم در حوزه کسب و کار و اشتغال نقش آفرینی کنیم.
وی با بیان این‌که طرح‌هایی که با سرمایه کم اشتغال بیشتری را ایجاد کنند، باید مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: باید به دنبال اجرای پروژه هایی برای برون رفت از وضیعت نابسامان اقتصادی باشیم که لازمه این امر توجه به مراکز علمی و دانشگاهی، مزیت‌ها و ویژگی‌های منطقه‌ای و اجرای طرح‌های جدید است. 
پزشکیان با اشاره به برخورد برخی ادارات و سازمان‌ها در ارتباط با مطالبات کارگاه‌ها، خاطر نشان کرد: برخی کارگاه‌ها به لحاظ سخت گیری بانک‌ها و سازمان‌ها به دنبال تعطیلی هستند و به آستانه ورشکستگی می رسند؛ از این رو این امر بار مالی بالایی را از حیث بیکاری نیروی‌های شاغل به تامین اجتماعی تحمیل می کند.
وی عنوان کرد: در این شرایط لازم است با رسیدگی و توجه به خواسته‌ها و مشکلات تولید کنندگان و کمک برای ادامه فعالیت کارگاه‌ها، جرائم کارفرمایان و کارخانجات به حداقل برسد و تسهیلات لازم برای تامین مطالبات فراهم گردد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر توجه جدی به منابع و زیرساخت‌ها اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف موانع و مشکلاتی وجود دارد که جنگ و جدل نمی تواند مشکلات را حل کند؛ از این رو لازمه موفقیت در جامعه وحدت و انسجام بخشی بوده و از سویی نیز  مدیریت و نظارت و کنترل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در ادامه این نشست رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیر موضوع احداث بیمارستان 327 تختخوابی تبریز هستیم و در بودجه سال 98 ایجاد بیمارستان در شیراز و تبریز پیش بینی شده است که در صورت اختصاص و حل مشکل زمین برای احداث بیمارستان سازمان تامین اجتماعی همکاری‌های لازم بعمل خواهد آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.