به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌ هاشم روز یکشنبه در همایش 6 هزار نفری رویش ‌های قرآنی انقلاب اسلامی در تبریز اظهار داشت: امروز وظیفه داریم در رابطه با روخوانی، قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم بیشتر تلاش کنیم و البته همه این موارد باید مقدمه ‌ای برای عمل کردن به آیات قرآن باشد.
وی افزود: با تلاش ‌های مدیران فرهنگی و قرآنی استان شاهد توسعه فرهنگ قرانی در روستاها و افزایش حافظان و قاریان در این مناطق هستیم و این به برکت تلاش‌ های شبانه ‌روزی استاتید قرآنی است و در سایه این تلاش‌ ها نوجوانانی در سطح کشور و حتی در سطح رقابت ‌های بین ‌المللی تربیت شده‌ اند.
حجت الاسلام آل هاشم بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون سهم استان از تربیت حافظان قرآن مشخص نشده است لذا مدیران فرهنگی و قرآنی استان باید هر چه زودتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با ابلاغ سلام و دعای خیر مقام معظم رهبری به حافظان و قاریان همایش «رویش های انقلاب اسلامی» افزود: دو هفته قبل خبر برگزاری این همایش بزرگ خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان دیروز خطاب به بنده از برگزاری این همایش قرآنی ابراز خرسندی کرده و سلام و دعای خیر خود را بدرقه حافظان و قاریان قرآن کریم کردند.
دبیر ستاد برگزاری این همایش نیز گفت: بی انصافی بود که شاهد تمام شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم اما از مهم‌ ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی غافل شویم از این ‌رو و با همفکری و کمک نماینده ولی‌ فقیه در استان، اقدام به برگزاری این همایش کردیم.
رحیم وظیفه شعاع افزود: ویژگی این همایش در این است که از 477 نفر تجلیل به عمل آمد، 378 نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند و از این میان 294 نفر را بانوان و 84 نفر را آقایان تشکیل می‌ دهند.
وی گفت: 99 نفر از تجلیل شدگان در این همایش نیز قاری قرآن هستند که 96 نفر آنها آقا و سه نفر نیز از بانوان هستند.
به گزارش ایرنا، همایش 6 هزار نفری رویش‌ های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان ‌شرقی همزمان با نیمه شعبان و با حضور حافظان و قاریان ممتاز در دانشگاه تبریز برگزار شد.
3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.