سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی به مناسبت (22 اسفند) روز بزرگداشت شهدا بیانیه ای صادر کرد .  به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، متن بیانیه به شرح زیر است؛     بسم رب الشهداء و الصدیقین     سلام و درود بر ارواح مطهر شهدا، آنان که با گذشتن از جان عزیزشان، استقلال، آزادی وعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزت و سربلندی برای ملت ایران رقم زدند و بال پرواز در افلاک گشودند . 
22 اسفند ماه که در تقویم رسمی کشور یادآور مقام شامخ شهید و شهادت است فرصتی ارزشمند برای کارشناسی تاریخ انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس به ویژه تبیین سیاهه دشمنی‌های عمیق و همه‌جانبه جبهه سلطه و استکبار جهانی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا به امروز به شمار می‌رود .   شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. در روزهای پایانی سال، عطر دل انگیز پاسداشت شهدا به مشام می رسد. در این تقارن جان افزا به یک تاریخ رشادت و یک عمر از خودگذشتگی می رسیم. زیباترین تأویل و شرح معنی از شأنیت و منزلت شهدا را در فرمایشات مقام معظم رهبری می توان یافت آنجا که معظم له، خون شهیدان را تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی برمی شمارند . 
نهاد انقلابی جهاددانشگاهی 103 شهید به انقلاب اسلامی و در راه آرمان‌های والای آن تقدیم نموده است. از این تعداد، 22 عزیز در 27 دی‌ماه 1365 و در جریان حمله جنگنده های متجاوز رژیم بعثی عراق به کارگاه ساخت تجهیزات نظامی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند . 
38 سال فعالیت جهاددانشگاهی، مرهون خون شهداست و سرمایه‌ی واقعی ما در این نهاد انقلابی، تنها تداوم راه آن عزیزان مخلص و خداجوست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.