حجت الاسلام حسن کاملی فرد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هرچند توسعه کشور طی سال های پس از انقلاب اسلامی با آرمان ها و شرایط ایده آل فاصله دارد، اما باید توجه کرد که این همه توسعه یافتگی در شرایطی حاصل شده است که کشور در برهه های مختلف تاریخی وضعیت ناهموار و پرپیچ و خمی را پشت سر گذاشته است.
وی افزود: ترورهای کور، ایجاد اعتشاش و تنش در فضای سیاسی جامعه، تحمیل جنگ هشت ساله، کودتا، تحریم و تهدید و انواع فشارهای اقتصادی و سایسی از همان پیروزی انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی اعمال شد، اما ملت آگاه و با بصیرت با رهبری های امام راحل و رهبر معظم انقلاب همچنان با صلابت و اقتدار مثال زدنی به راه خود ادامه داده و نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده است.
حجت الاسلام کاملی فرد، رسیدن انقلاب اسلامی به 40 سالگی با همان اهداف و اصول سال 1357 را انقلابی دیگر و معجزه ای تکرار نشدنی در تاریخ انقلابات جهان ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه پس از این همه سال آرمان های مقدس انقلاب همچنان پیگیری می شود، در هیچ یک از انقلابات جهان دیده نمی شود و نهایتا' پس از 10 سال اهداف اولیه انقلاب ها به فراموشی سپرده می شود.
وی یادآوری کرد: پیگیری همان خط مشی ها و جهت گیری های امام راحل توسط مقام معظم رهبری از دیگر خصوصیات انقلاب اسلامی است که چنین شرایطی برای انقلاب جای قدردانی و شکرگذاری دارد.
حجت الاسلام کاملی فرد، دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراوان و قابل بررسی از زوایا و ابعاد مختلف دانست و گفت: اگر منصفانه در این زمینه قضاوت صورت بگیرد باید هر یک از دستاوردها و عملکردها در حوزه های مشخص و جداگانه از منظر سیاست ها، رویکردها، جهت گیری ها و راهبردها بررسی و کنکاش شود که در این صورت عمق این تغییر و تحولات بیشتر مشخص تر خواهد شد.
وی، آزادی و رهایی از یوغ ستمگری و سلطه استکبار را ویژگی مهم سیاسی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولی فقیه و مردم سالاری دینی موجب افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور طی سال های اخیر شده است و همین ویژگی ها به افزایش اعتماد به نفس ملت در عرصه های گوناگون منجر می شود.
این پیشکسوت دوران دفاع مقدس، این دوران را افتخاری بسیار مهم و عظیم برای ملت ایران در دوران جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: رشادت ها و از جان گذشتگی های ملت در این دوران هشت ساله تحت هیچ شرایط در تاریخ این مرز و بوم فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام کاملی فرد، دفاع مقدس را موجب سرزندگی و اهتمام جدی ملت برای خودکفایی و خوداتکایی در عرصه های مختلف توصیف کرد و ادامه داد: اینکه سرعت پیشرفت ایران در مقایسه با سایرکشورها چند برابر است، ناشی از همین تفکر است، به گونه ای که شتاب تولید علم در 6 سال اخیر در ایران 22 درصد بوده که این رقم در متوسط جهانی معادل 13 درصد است.
وی، کسب رتبه نخست علم و فناوری در شش ماه اول سال 2018 در میان کشورهای اسلامی و رتبه 15 در میان 20 کشور برتر علمی جهان را دستاوردی بزرگ و غیر قابل چشم پوشی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.
حجت الاسلام کاملی فرد، کسب عنوان قدرت سوم جهان در سدسازی پس از چین و ترکیه توسط ایران را یکی دیگر از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته برشمرد.
وی گفت: ایران در سال های قبل از انقلاب اسلامی رتبه سوم بهداشت و درمان از آخر را در آسیا داشت که این رتبه هم اکنون به سه کشور اول این قاره کهن تبدیل شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، دستاوردهای معنوی و عزتمندانه انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: طی این سال ها ذخایر عظیم مکتب تشیع شکوفا و این مکتب الهی که قرن ها در انزوا بود، امروز به الگوی رهایی بخش ملت های تحت ستم تبدیل شده است که نمونه های آن را در یمن، حشدالشعبی عراق و حزب الله لبنان جهان نظاره می کند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.