حمید شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر سیل و طغیان رودخانه ها در این شهرستان اظهار داشت: اکیپ های مدیریت بحران و مسئولان متولی در شهرستان با تشکیل جلسات مختلف در چند روز گذشته و با حضور در نقاط حادثه خیز از نزدیک وضعیت را بررسی و چهار اکیپ مدیریت بحران در مناطقی که احتمال وقوع سیلاب و حوادث طبیعی وجود دارد، مستقر شده اند.
وی گفت: تاکنون هیچ گونه آبگرفتگی درمناطق شهری و روستایی در شهرستان گزارش نشده و شایعات مطرح شده در این خصوص واقعیت ندارد.
شکری اضافه کرد: ماشین آلات سنگین تمامی مسیر رودخانه های شهرستان را لایروبی کرده اند و لایروبی رودخانه ها تا حد زیادی از بروز سیل جلوگیری کند.
وی با اشاره به بارش باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها گفت: اهالی شهرستان هیچ گونه نگرانی از بابت وقوع سیل و طغیان رودخانه های مراغه نداشته باشند چراکه سطح آب رودخانه ها تحت کنترل بوده و هیچ گونه خطری از این بابت شهرستان را تهدید نمی کند.
شکری با اشاره به اینکه سد علویان امکان ذخیره 65 میلیون متر مکعب آب را دارد، اظهار داشت: در حال حاضر دو سوم ظرفیت این سد خالی بوده و تنها 20 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره شده و در هر ثانیه 20 متر معکب آب وارد سد می شود.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: هم اکنون 3 دستگاه لودر، 3 دستگاه بیل مکانیکی و 5 دستگاه کمپرسی در مسیر روستاهای کرده ده، کهلان و آشان مستقر و در حال لایروبی رودخانه ها هستند.
حکیمه انتظاری گفت: ماشین آلات سنگین استقرار یافته بیشتر مسیر رودخانه ها را لایروبی کرده اند و هیچ گونه نگرانی در خصوص طغیان رودخانه ها بر اثر عدم لایروبی مسیر رودخانه ها وجود ندارد.
3077/۹۸۸۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.