احمد مرادپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور سرعت بخشیدن به سرعت جریان عبور از خرم رود شب گذشته دومین پل موقت این رودخانه نیز تخریب شد تا از طغیان و برگشت آب به منازل واقع در حاشیه خرم رود جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه سیل آذر و بهمن سال گذشته بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده تصریح کرد: در حال حاضر بارندگی های گسترده در سطح استان گزارش شده و تاکنون یک نفر در کوهدشت جان باخته است.
وی گفت: بدون شک بارندگی های کنونی خسارات زیربنایی و کشاورزی در استان به جای گذاشته که برآورد آن پس از اتمام بارش ها انجام می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در شرایط فعلی، خرم آباد با توجه به شدت بالای بارش ها اولویت نخست ستاد مدیریت بحران است و شهرهای پلدختر، رومشکان، سپیددشت و الیگودرز نیز در حالت آماده باش هشتند.
مرادپور با اشاره به بسته شدن جاده خرم آباد - پلدختر به دلیل طغیان رودخانه افزود: احتمال انسداد آزادراه خرم آباد - پل زال به دلیل استمرار بارش ها و ریزش کوه وجود دارد.
وی تصریح کرد: تیم های امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان شب گذشته را به طور کامل در محل های مختلف حضور داشته اند.
وی اظهار داشت: مسافران نوروزی نیز در مکان های سرپوشیده از جمله سالن های ورزشی و مدارس پشتیبان اسکان شده اند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.
این بارش از حدود 12 ساعت گذشته تا صبح امروز به صورت مستمر در خرم آباد ادامه داشته است.
براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه می کنند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.