به گزارش ایرنا، سرهنگ کاظم دهقانی رو دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران شعار نیروی انتظامی را «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری» بیان کرد و افزود: در خصوص جشن چهارشنبه سوری، رویکرد ما شادی محله محور و همراه با خانواده است تا نظارت و کنترل کامل فرزندان توسط خانواده ها جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی صورت گیرد.
وی از کشف حدود 50 هزار مورد مواد محترقه در شهرستان در طول ماه های گذشته خبر داد و گفت: با کسانی که قصد بر هم زدن نظم جامعه را داشته باشند برخورد خواهد شد تا از وقوع سوانح و مشکلات احتمالی در شهر جلوگیری شود.
فرمانده انتظامی مرند به کشف 20 هزار عدد قرص داروی غیرمجاز به ارزش 400 میلیون ریال در ماه های اخیر در مرند اشاره کرد و افزود: تعداد دو باب مغازه در این رابطه پلمب و 6 نفر نیز دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه شهرستان مرند در سال 1396 از لحاظ کشف کالای قاچاق، رتبه اول را در استان دارد، اظهار داشت: امسال نیز با کشف 11 میلیارد و 749 میلیون تومان کالای قاچاق، 6 درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته داریم.
سرهنگ دهقانی اعلام کرد: امسال در راستای مبارزه با مخلان اقتصادی تعداد 76 پرونده تشکیل شد و 49 خودرو نیز توقیف و 71 نفر دستگیر شدند.
وی در ادامه از دستگیری باند 5 نفره کلاهبرداری در شهرستان مرند خبر داد و گفت: این باند با استفاده از جعل اوراق شناسایی افراد و مراجعه به دفترخانه و گرفتن وکالت نامه به نام شخص دیگر، در حدود 10 میلیارد ریال برداشت کردند.
فرمانده انتظامی مرند اعلام کرد: این گروه کلاهبردار همچنین قصد 3 فقره کلاهبرداری کلان به مقدار 640 میلیارد ریال را داشتند که با اقدامات به موقع پلیس، قبل از انجام عملیات برداشت، دستگیر شدند.
وی به بحث اسیدپاشی در شهرستان مرند در سال 90 اشاره کرد و گفت: پس از گذشت 7 سال از آن حادثه، امسال با پیدا کردن سرنخ هایی متهم اصلی پرونده اسیدپاشی مشخص و به همراه 2 نفر دیگر دستگیر شدند.
سرهنگ دهقانی در خصوص برداشت غیرمجاز اینترنتی نیز هشدار داد و اعلام کرد: امسال تعداد 45 پرونده در ارتباط با کلاهبرداری اینترنتی تشکیل و به کشفیات خوبی نیز از جمله یک فقره برداشت 470 میلیون ریالی رسیدیم.
وی همچنین با اشاره به وقوع یک هزار و 509 نفر تصادف فوتی در تعطیلات نوروز امسال در جاده های کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه 70 درصد عامل تصادفات، انسانی است شهروندان باید در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت کنند.
فرمانده انتظامی مرند با بیان اینکه امسال با 6 نفر فوتی در تصادفات درون شهری با 25 درصد کاهش مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: تصادفات برون شهری نیز با 61 فوتی در سال 1397، نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشت.
وی میزان کاهش تصادفات در کل شهرستان را نسبت به سال گذشته 11 درصد اعلام کرد و گفت: با تعامل مردم با پلیس و رعایت قوانین می توان این کاهش را به 100 درصد رساند.
سرهنگ دهقانی در ادامه از کشف نزدیک به 700 راس دام قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در مرند خبر داد و افزود: امسال همچنین 100 تن چوب قاچاق به ارزش ریالی 3 میلیارد ریال در 9 پرونده کشف کردیم.
فرمانده انتظامی مرند اضافه کرد: در ماههای گذشته بیش از 7 تن مرغ زنده قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال در مرند کشف شده است.
وی در مورد اقداماتی که در حوزه آسیب های اجتماعی انجام شده است گفت: در طول سال 1397، تعداد 207 فقره کلاس آموزشی با حضور کارشناسان حوزه های مختلف در مساجد، مدارس و ادارات برگزار کردیم.
سرهنگ دهقانی اظهار داشت: امسال همچنین 30 همایش و نمایشگاه در دانشگاه ها و مدارس برگزار و 15 هزار عدد بروشور نیز پخش شده است.
وی از فعالیت مشاور بانوان در 4 کلانتری شهرستان مرند خبر داد و اعلام کرد: امسال تعداد یک هزار و 455 خدمات مشاوره ای به مردم ارائه شده است.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.