به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی چاراویماق گفت: فعالیت برخی دامداری ها در سطح شهر موجب ایجاد آلودگی و مزاحمت برای شهروندان شده که باید زمینه انتقال آنها به خارج از شهر فراهم شود.
وی افزود: در این راستا ادارات شبکه بهداشت، محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری موظفند، اقدامات لازم را در اسرع وقت جهت رفاه حال همشهریان انجام دهند.
وی اضافه کرد: افزایش بیماری های مشترک انسان و دام نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب کریمه کنگو، افزایش حشرات به خصوص پشه و مگس که خود می تواند باعث افزایش بیماری های منطقه ای نظیر سالک شود از تبعات فعالیت دامداری در محیط مسکونی است.
وی ایجاد بوی نامطبوع در فضای شهر، آلودگی خیابان ها و شیوع بیماری از طریق تجمع کود بار در حاشیه خیابان ها، محصولات لبنی غیر بهداشتی و نارضایتی شهروندان را از دیگر عوارض نگهداری دام در محیط شهری عنوان کرد.
تقویمی در خصوص قاچاق دام زنده در شهرستان گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی هیچ گزارشی مبنی بر خروج دام زنده مولد از شهرستان واصل نشده است.
وی همچنین خواستار تشدید کنترل راه های مواصلاتی شهرستان در جهت هرگونه خروج دام شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.