به گزارش ایرنا غلامرضا شریفی روز سه شنبه در جلسه کارگروه طرح جامع مالیاتی استان وضع پیاده‌سازی و اجرای طرح جامع مالیاتی در استان را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم) تاکنون در تمام ادارات امور مالیاتی استان براساس این طرح اجرایی شده است و رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی از همین سامانه انجام می‌گیرد.
وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح ملی، تمام فرآیندهای مرتبط با ثبت نام و تشکیل پرونده، ارایه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، خلاصه پرونده الکترونیکی، ارایه صورت معاملات فصلی، ارایه فهرست های حقوق و برخی خدمات دیگر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ علاوه بر آن اکنون مودیان در رابطه با اوراق ارایه اسناد و مدارک، تشخیص مالیات و مالیات قطعی با پیامک الکترونیکی از صدور این اوراق آگاه می‌شوند.
شریفی، رضایت بیشتر مودیان را جزو دغدغه‎های اصلی سازمان دانست و اظهار داشت: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، مهمترین گام برای گسترش عدالت و افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی محسوب می‎شود و در سایه اجرای این طرح، اقتصاد کشور شفاف شده، مالیات عادلانه وصول می شود و سلامت نظام اداری نیز ارتقا می‌یابد.
وی با بیان اینکه این طرح ارایه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری به مودیان را دنبال می کند، گفت: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی تسهیل و تسریع در انجام امور و ارائه خدمات به مودیان است که با اجرای آن، روش سنتی جای خود را به روش الکترونیکی داده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه ایجاد و اختصاص میزهای خدمت حضوری به مودیان، یکی از مراحل اجرای طرح جامع مالیاتی است افزود: میز خدمت حضوری در ادارات امور مالیاتی تبریز و ادارات تابعه شهرستان ایجاد شده و در حال خدمات‌رسانی به مودیان محترم مالیاتی است بر این اساس خدماتی درخور و شایسته مودیان، ارایه می دهد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.