به گزارش ایرنا، مهدی نوید ادهم روز شنبه در نخستین کنگره پاسداشت مفاخر، چهره های ماندگار و هفت هزار پیشکسوت فرهنگی تاریخ آموزش و پرورش مراغه گفت: گذشته، تاریخ و تمدن درخشان مراغه را بزرگانی رقم زدند که همواره در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، تاریخی ، فرهنگی و هنری کشور نقش بسزایی ایفا کرده و تاثیرگذار بوده اند.
وی گفت: وظیفه نسل امروز پاسداشت مفاخر و بزرگان و احیای تمدن درخشان این دیار است که در این میان نقش مردم و مسئولان غیرقابل انکار است.
وی اضافه کرد: مفاخر آموزش و پرورش در روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت نقش اساسی را ایفا کردند و امروز بزرگداشت آنها پاسداشت علم، معرفت، انسانیت، ادب و اخلاق است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسل امروز به بزرگان، مشاهیر و چهره های ماندگار همواره نیازمند است، گفت: معلمان همواره برای دانش آموزان الگو هستند و در این میان مفاخر و چهره های ماندگار می توانند الگوهای مناسبی برای معلمان جوان و آینده دار باشند.
نوید ادهمی به ویژگی های چهره های موفق اشاره کرد و گفت: سخت کوشی و تلاش، استفاده از تمامی لحظات زندگی، احساس مسئولیت اجتماعی و دردمندی نسبت به مسائل جامعه از جمله مهمترین ویژگی های چهره های موفق است.
**
تکریم معلمان وظیفه آحاد جامعه است
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این کنگره گفت: در تعالیم الهی و مکتب اسلام معلم از شان و جایگاه والایی برخوردار است و تکریم معلم وظیفه آحاد جامعه است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: احترام به مقام معلم همانند احترام به پدر و مادر باید مقدس شمرده شود و کسانی که در مسیر علم و آگاهی فعالیت می کنند باید تجلیل شوند.
وی به نقش اساسی معلمان در تربیت اشاره کرد و گفت: علمی که از معلمان یاد می گیریم در نزد ما امانت بوده و باید به نسل های بعدی منتقل کنیم.
**
مراغه در طول تاریخ کانون اندیشه و گفتار بوده است
نماینده مردم مراغه و عجب شیردر مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مراغه در طول تاریخ پیوسته کانون توسعه، اندیشه، گفتار، پژوهش و تفکر بوده و در تمامی زمینه ها همواره تاریخ ساز است.
علی جلیلی گفت: آموزش و پرورش همواره یکی از نهادهای تاثیرگذار در کشوره بوده و افرادی که در زمینه رشد و آموزش و پرورش فعالیت می کنند از چهره های ماندگار و تاثیرگذار کشور هستند.
وی اضافه کرد: قابلیت بالقوه بودن از طریق کمک و یاری گری، درک موقعیت و توانمندی های آموزشی، بالا بودن درجه نبوغ و کار و کوشش فراوان از جمله مهمترین ویژگی های مفاخر است.
وی ادامه داد: معلمان مولدترین عناصر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه هستند و هرکس به عمق این معنا واصل نشود، از ردیف خردمندان خارج است.
**
جمع آوری آثار و زندگی نامه هفت هزار فرهنگی مراغه را در برنامه داریم
معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم از جمع آوری آثار و زندگی نامه هفت هزار فرهنگی و پیشکسوت تاریخ آموزش و پرورش این خبر داد.
جلیل اسلامی گفت: کنگره های بعدی با ایجاد دبیرخانه ثابت در سال های آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: امروز به پاس اندیشه ها، مفاخر و مشاهیر آموزش و پرورش، این اداره در عرصه های مختلف از جمله حوزه های قرآنی، علمی و ورزشی صاحب رتبه های برتر کشوری است.
وی اضافه کرد: کسب رتبه های نخست در رشته های ورزشی تیرو کمان و سپک تاکرا، حضور بیش از 12 هزار دانش آموز حافظ قرآن در مراغه و برگزاری بیش از 50 جشن ملی و مذهبی با حضور بیش از 25 هزار دانش آموز از جمله افتخارات این اداره در سالجاری است.
اسلامی گفت: معلمان چهره های ماندگار تاریخ هستند که اگر فداکاری معلمان به جامعه نشان داده شود هیچ موقع راه به خطا نخواهد رفت.
وی گفت: خدمت معلمان در طول 30 سال نیست بلکه در طول عمر خود نحوه چگونه زیستن را به ما یاد می دهند.
به گزارش ایرنا، در این کنگره از بهمن کرمی، هادی کفیل افشار، مرحوم فرید فتحی، حمید اقبالی فام، حیدر عباسی، مرحوم غلامرضا آزادی، داود مثمر، رباب خدایی، هادی افتخارزاده و رضا نویدی آذر به عنوان مفاخر و چهره های ماندگار آموزش و پرورش تجلیل شد.
این کنگره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود و در برنامه بعد از ظهر موزه آموزش و پرورش مراغه همزمان با این کنگره افتتاح خواهد شد.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.