حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در مراسم افتتاح طرح های صدا و سیمای آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: اگر صدا و سیما برنامه های اقناعی تولید کند، مردم هیچ گاه سراغ برنامه های ماهواره ای نمی روند.
وی با اشاره به مطالبه به حق ورزشکاران و ورزش دوستان استان در انعکاس مطلوب رویدادهای ورزشی منطقه گفت: هر چند علت برخی نقص ها در نحوه پوشش و انعکاس رویدادهای ورزشی، به روز نبودن تجهیزات، کمبودها و امکانات فنی صدا و سیمای آذربایجان شرقی اعلام شده است، اما انتظار می رود این کمبودها با توجه و همراهی ویژه مسئولان استان، رفع شود.
وی با قدردانی از نیروهای فنی صدا و سیما که همواره در پشت صحنه انجام وظیفه می کنند، افزود: همه عوامل صدا و سیما با پخش برنامه های مختلف به ویژه برنامه های برون مرزی در جمهوری آذربایجان، نقش مهمی در منطقه ایفا می کنند، از این رو باید از این گونه برنامه ها حمایت شود تا کیفیت آنها، روز به روز ارتقا یابد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تبریز یک شهر تاریخی و فرهنگی است، گفت: صدا و سیمای آذربایجان شرقی باید یکی از اهداف و اولویت هایش تقویت فرهنگ بومی باشد.

**آذربایجان بزرگ ترین نقش را در وفاق ملی دارد
استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تبریز مرکز قیام ها و انقلاب هاست، اظهار داشت: آذربایجان بزرگ ترین نقش را در وفاق ملی داشته است.
محمدرضا پورمحمدی افزود: تبریز اگرچه حافظ و سعدی ندارد، اما از 700 سال قبل ربع رشیدی داشته و باید صدا و سیما در برنامه هایش به جایگاه والای تبریز اشاره کند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امام راحل فرمودند صدا و سیما رسانه ملی است و به حق همین رسانه ملی، بزرگ ترین نقش را در دفاع از کیان و آرمان های کشور داشته است.
وی با اشاره به اهمیت پوشش رسانه ای در استان های مرزی گفت: امروز تهاجم و تلاقی فرهنگی، مبحث بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود، زیرا دیگر خبری از جنگ فیزیکی نیست، بلکه دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی می خواهند با استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها، انسجام اجتماعی، نهاد خانواده و اخلاقیات جامعه را تحت تاثیر قرار داده و نظام را براندازند.
مدیر کل صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با بیان این که امروز با پدیده استعمار فرانو و تحمیل اهداف کشورهای استعماری بر کشورهای هدف مواجه هستیم، گفت: تهدیدات اینترنتی و رسانه ای، پایه و اساس این نوع استعمار است و بر کسی پوشیده نیست که بستر این تهدیدات رسانه ها هستند.
مرتضی صفری افزود: مهم ترین تهدید هم در این زمینه، سامان دادن به بروز و ظهور رسانه های بیگانه و تضعیف رسانه های داخلی است و امروز همه رسانه ها تلاش می کنند با دو عنصر محتوا و کیفیت در برنامه های تولیدی، ارتباط خود با مخاطب را حفظ و تقویت کنند.
وی افتتاح های امروز در صدا و سیمای آذربایجان شرقی را گامی در راستای ارتقای کیفیت برنامه های تولیدی این مرکز اعلام کرد و گفت: در محتوای برنامه های تولیدی مرکز هم کارهای خوبی انجام شده است.
صفری با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های فنی مرکز و گستره پوشش دیجیتال فرستنده های رادیویی و تلویزیون آذربایجان شرقی،اظهار داشت: با وجود این، مهم ترین مشکل فنی مرکز، کیفیت واحد سیار است.
وی گفت: آذربایجان شرقی چهار تیم فوتبال و والیبال در لیگ برتر دارد و با توجه به موقعیت سیاسی، اجتماعی استان، سالانه ده ها همایش و مسابقات در آن برگزار می شود، آن هم در حالی که امکانات سازمان محدود است.
صفری انتقاد جوانان به نحوه پوشش رویدادهای ورزشی استان را به حق دانست و گفت: واحد سیار صدای و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مربوط به سال 1375 است و مطالبه جوانان در خصوص پوشش و انعکاس مطلوب این رویدادها، با کمک همه محقق می شود.
به گزارش ایرنا، امروز، ۱۷۴ طرح فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، شامل ۱۱۸ فرستنده تلویزیونی و اف ام، ۲۶ طرح تاسیسات و ساختمان ، ۲۳ طرح ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای و ۴ طرح پشتیبانی فنی و سه طرح فناوری اطلاعات افتتاح شد.
با افتتاح این طرح ها پوشش دیجیتال برنامه های صدا و سیمای استان به 96 درصد رسید؛ برای افتتاح این طرح ها در مجموع 25 میلیارد تومان هزینه شده است.
صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با دو رادیوی برون مرزی و استانی و نیز شبکه سهند روزانه 164 ساعت برنامه پخش می کند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.