به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق گفت: هماهنگی های لازم با امور آب به منظور تامین آب و درخواست برق رسانی از مدیریت توزیع برق استان برای این شهرک انجام و مسئولیت تصمیم گیری شهرک ورقه به فرماندار این شهرستان واگذار می شود.
وی به راه های ایجاد توسعه در شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش اشتغال و سرمایه گذاری در خصوص معرفی ظرفیت های فوق العاده معدنی چاراویماق و ایجاد صنایع تبدیلی در آن از جمله راه های ایجاد توسعه شهرستان است.
وی به برگزاری همایش در راستای توسعه صنعت کشاورزی و گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود و برگزاری همایش های مختلف در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و پتانسیل های کشاورزی یکی دیگر از راه های توسعه چاراویماق است.
معاون استاندار در این جلسه همچنین از افزایش 30 درصدی اعتبار تسهیلات مشاغل خبرداد و افزود: دراین راستا طبق دستورالعمل مربوطه بانک ها موظفند تا 30 درصد نسبت به افزایش میزان تسهیلات اقدام کنند.
فرماندارشهرستان چاراویماق نیز در این جلسه ازعدم تعیین تکلیف ایجاد شهرک صنعتی ورقه این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با احداث این شهرک مشکل بیکاری در این شهرستان رفع و می توان از ظرفیت های صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی استفاده کرد.
صابر تقویمی خواستار تسریع در بررسی موانع و مشکلات این شهرک شد.
وی به موضوع تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان موجب جذب بیش از 9 میلیارد تومان از اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی و ثبت مشخصات بیش از 200 نفردرسامانه اشتغال است.
به گزارش ایرنا، در مصوبه 13 خرداد سال 1387 هیات ویزران و ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه های اجرایی، مقرر شد که ناحیه صنعتی چاراویماق ایجاد شود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای دو بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.