به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی سه شنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز افزود: در این نوع مجوزها، تمام استعلام ها و مجوزهای لازم با هماهنگی دستگاه های ذی ربط اخذ شده و امکانات و زیرساخت های سرمایه گذاری از جمله زمین، آب، برق و گاز تامین شده است.
وی ادامه داد: با توجه به انجام تمام استعلام ها و صدور مجوزها، سرمایه گذار بدون درگیر شدن در پیچ و خم اداری و صرف وقت و زمان، بلافاصله با آوردن منابع مالی، فعالیت خود را آغاز می کند.
او اظهار داشت: اطلاعات مربوط به این پروژه ها در سایت استانداری، سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری و سایت جهاد کشاورزی موجود است و سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به این سایت ها، در جریان اطلاعات مربوط به این پروژه ها قرار گیرند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی و فرمانداران توجه ویژه به صدور این مجوزها داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و هیات دولت بر حمایت و جذب سرمایه گذاری افزود: بر همین اساس ضرورت دارد که همه دستگاه ها و متولیان امر در استان با توجه به محدویت بخش های دولتی، اهتمام و توجه ویژه به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری داشته باشند.
رحمانی گفت: ما پیش از این 344 فرصت و بسته سرمایه گذاری به ارزش 76 هزار میلیارد تومان را آماده کردیم که مکان جغرافیایی پروژه ها، نوع فعالیت و نوع تولیدی که می توانند داشته باشند در این بسته ها مشخص شده است.
وی درباره حمایت از تولیدات شرکت های دانش بنیان هم گفت: فارس از استان هایی است که طی سال های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی در زمینه توسعه و شکل گیری شرکت های دانش بنیان داشته است.
او افزود: یکی از سیاست ها و محورهایی که رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید کرده اند، توجه به اقتصاد دانش بنیان است که عناصر کلیدی آن همین شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها هستند که طی سال های اخیر رشد خوبی در استان داشته اند.
رحمانی اضافه کرد: تعداد هسته های فناور در فارس تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 260 هسته بود که در دولت تدبیر و امید به حدود 800 هسته رسیده است.
وی ادامه داد: طی این مدت، مراکز رشد استان فارس نیز از هفت مرکز به حدود 30 مرکز در مناطق مختلف رسید و شمار شرکت های دانش بنیان نیز از یک شرکت به حدود 160 شرکت افزایش یافت.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.