به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جلسە رفع موانع و مشکلات شرکت فولاد گستر الماس اظهار کرد: حمایت از سرمایە گذاری در کردستان به منظور فراهم کردن بستر سرمایەگذاری های جدید ضروری است.
وی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی با سرمایە گذاران شد و افزود: در صورت همکاری مدیران با سرمایه گذاران انگیزه و رغبت سرمایە گذاران به ماندن در استان بیشتر می شود.
مرادنیا برداشتن موانع بر سر راه سرمایە گذار فولاد سقز و بسترهای سرمایه گذاری برای این پروژه منجر به موفقیت آن و الگوی برای دیگر سرمایەگذاران خارجی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژە فولاد سقز زمینه اشتغالزایی را در استان فراهم می کند، تاکید کرد: این پروژە با سرمایە گذاری 10 میلیارد ریالی برای ٦00 نفر در فاز نخست شغل ایجاد می کند.
استاندار کردستان یادآور شد: حاج عمر اسماعیل صالح سرمایە گذار عراقی این پروژە برای احداث این کارخانە فولاد از هیچگونە تسهیلاتی استفادە نمی کند و همین امر سهولت کار را بدنبال خواهد داشت.
وی قوانین اداری را یکی از موانع دست و پاگیر سرمایە گذاری تاکید کرد و گفت: مدیران استان از هیچ کمکی در راستای اجرایی شدن این طرح کوتاهی نکنند.
در این جلسە موانعی از قبیل برق، گاز، مخابرات و مالیات مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص حل موانع تصمیم گیری شد.

**
استاندار کردستان کریدور شمال بە جنوب را یک شاهرگ حیاتی برای توسعە و رشد اقتصادی کردستان توصیف کرد.
بهمن مرادنیا در بازدید از قطعەای از این کردیدور در جادە سنندج کامیاران گفت: این کریدور کە از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی(رە) ادامە دارد 320 کیلومتر آن در استان واقع شده کە برای اتمام آن نیازمند اعتباری بە مبلغ 500 میلیارد تومان هستیم.
وی با بیان اینکە باید تلاش کنیم کە این راە حیاتی و تاثیرگذار در توسعە استان بە بهرەبرداری برسد، افزود: مجموعه مشکلاتی از قبیل منابع طبیعی، زیرساخت برق، مخابرات و تملک اراضی کشاورزی وجود دارد کە باید هرچە زودتر حل و بە نتیجە برسد.
مرادنیا کریدور شمال بە جنوب را زیر ساختی مهم در حمل و نقل استان ارزیابی کرد و یادآور شد: از مجموع طول این بزرگراە در کردستان تاکنون 130 کیلومتر بە بهرەبرداری رسیدە و 140 کیلومتر دیگر آن در قطعات مختلف در دست ساخت است.
وی از آمادە شدن اسناد مناقصە برای 32 کیلومتر دیگر از این بزرگراە خبر داد و تاکید کرد: 1٨ کیلومتر دیگر این کریدور در استان در دست مطالعە است.
استاندار کردستان در خصوص زمان اتمام کامل این پروژە گفت: در صورتی کە بتوانیم اعتبارات مورد نیاز این پروژە را تامین کنیم تا پایان سال 99 و بە مرور بە بهرەبرداری خواهد رسید.
دریافت و تنظیم: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.