رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از تصویب کلیات سند تدبیر توسعه استان خبر داد و فرآیند و مراحل کار تدوین این سند را تشریح داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، داود بهبودی اظهار کرد: بعد از طرح موضوع تدوین سند دوم و تصویب آن در شورای برنامه‎ریزی استان، شورای راهبری در سازمان مدریت و برنامه‎ریزی تشکیل شد و در ادامه به تشکیل گروه مشاوران علمی از اساتید دانشگاهی و صاحب‎نظران و شناسایی و تهیه بانک اطلاعات نخبگان و صاحب‎نظران استان در حوزه‎های مختلف پرداختیم.
وی همچنین از اقداماتی مثل تعیین شاخص‎ها و معیارهای انتخاب هسته‌های کلیدی، برگزاری هم‌اندیشی با حضور 700 نفر از صاحب‌نظران و مسوولان اجرایی استان و برگزاری پنل‎های تخصصی توسط کارگروه های تخصصی  15 گانه (طرح و بررسی موضوعات کلیدی استان و پیشنهاد ات کاربردی-69 عنوان هسته کلیدی)، تهیه گزارش‌های مرتبط هر هسته شامل تبیین هسته کلیدی، اقدامات اساسی و پیشنهاد پروژه‎های پیشران یاد کرد.
بهبودی خاطرنشان کرد: اموری مثل مستندسازی و جمع‌بندی گزارشات عملکردی و مطالب هسته‎ها، تهیه و تدوین نظام پایش و تهیه و تدوین نظام اجرایی سند را نیز مورد توجه جدی قرار دادیم و در نهایت جمع‎بندی و تدوین نهایی دومین سند تدبیر توسعه استان توسط گروه مشاورین علمی صورت گرفت.
وی با اشاره به عناصر دومین سند تدبیر توسعه توضیح داد: جلد اول سند حاوی مبانی، روش‌، نظام اجرایی و پایش، جلد دوم حاوی سیمای توسعه استان با مروری به عملکرد اولین سند تدبیر توسعه و جلد سوم نیز مربوط به تبیین هسته‌های کلیدی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در ادامه به تبیین هسته‌های کلیدی 14 گانه دومین سند تدبیر توسعه استان در محورهای فرابخشی، زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گفت: در بخش فرابخشی، مدیریت فضای کسب و کار، جذب و مدیریت منابع مالی، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و مدیریت پایدار زیست محیطی مد نظر است.
بهبودی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی شامل توسعه زیرساخت‌های اطلاعات و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های کالبدی است، افزود: در حوزه اقتصادی تدوین و اجرای نظام بهره‌برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی، توسعه تجارت و خدمات بازرگانی و تکمیل شبکه و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین به ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، توسعه اقتصاد فرهنگ و خدمات دیجیتالی، تقویت هویت فرهنگی و توسعه گردشگری در بخش‎های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.