به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه این کارگروه فقط مختص اشتغال روستایی نیست، افزود: با وجود اینکه اشتغال روستایی به عنوان اشتغال چند منظوره برای ما مهم است ولی در کنار آن باید به فکر اشتغال پایدار شهری نیز بود.
وی اظهار داشت: باید حدود نیم تا یک ساعت از وقت برخی جلسات برای سیاست گذاری در مواد مختلف اختصاص یابد تا نحوه دانش بنیان کردن، ایجاد فرصت های جدید و موثر شدن کارها در آن ها بررسی شود و تنها وقت جلسات به گزارش اقدام های انجام شده اختصاص نیابد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی نیز گفت: اگر فرصت شغلی در زادگاه افراد و در مبدا ایجاد شود از مشکلات ناشی از مهاجرت و جابجایی جمعیت کاسته می شود.
پورمحمدی ادامه داد: اگر سطح زندگی در مناطق روستایی ارتقا یابد ماندگاری زیاد می شود.
وی یادآوری کرد: براساس شاخص ها و گزارش های ارایه شده در این کارگروه قدم های مناسبی در جهت اشتغال برداشته شده ولی تا سرمنزل مقصود فاصله زیادی وجود دارد.
استاندار آذربایحان شرقی گفت: براساس اعلام کارشناسان باید هر سال 50 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود در حالی که با وجود این همه تکاپوها، اطمینانی از ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در سال وجود ندارد.
پورمحمدی با تاکید بر جدیت بیشتر در کارها و ضرورت ایجاد دیتابیس ( بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده) در استان افزود: بانک اطلاعاتی به شفاف سازی فرآیندها و روانسازی کارها کمک می کند.
وی یادآوری کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار شدن تصویب طرح ها جلوگیری شود و مانع از اجرای طرح های ناموفق در سایر شهرستان ها و مناطق شد.
پورمحمدی خواستار سرعت بخشی در روند پرداخت تسهیلات اعطایی کارگروه تخصصی اشتغال از سوی بانک ها شد و افزود: باید بر وفق مقررات شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را آسان تر کرد.
وی گفت: باید کارگروهی نیز تشکیل شود تا موانع تحقق نیافتن سهمیه استان در جذب اعتبارها را مشخص کند و با رفع این موانع زمینه ایجاد فضای کسب و کار، تولید و اشتغال استان فراهم شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.