نماینده داوران دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران گفت:نوآوری و خلاقیت در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مهدی زاده در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران که صبح امروز در سالن همایش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد،اظهارکرد:جشنواره کارآفرینان برتر با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی 12 سال است که در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی،هم افزایی مشترک بخش دولتی و خصوصی،تقویت روح کارآفرینی در تصمیم سازی های کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است،یادآورشد:از مهمترین نتایج برگزاری چنین جشنواره ای گردآوری و شناسایی 3 هزار کارآفرین تحت قالب کانون کارآفرینان بوده است.

نماینده داوران دوازدهمین کارآفرینان برتر مازندران با اشاره به اینکه فرآیند داوری در این فستیوال به صورت خوداظهاری کارآفرینان در سامانه کارآفرینان بوده است، گفت:انتخاب کارآفرینان برتر بر اساس چندین آیتم و شاخص بر اساس بررسی کارشناسان بوده است.

وی افزود:نوآوری،توجه به اقتصاد مقاومتی و مسئولیت های اجتماعی،اشتغال و داشتن لوح و نشان های دریافتی از جمله آیتم های مورد نظر برای انتخاب کارآفرین نمونه است.

مهدی زاده با بیان اینکه با توجه به این شاخص ها 10 نفر به عنوان کارآفرین برتر در حوزه های مختلف انتخاب شده اند،خاطرنشان کرد:با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فعالان در حوزه اقتصادی یا باید وارد عرصه نوآوری شده یا از صحنه رقابتی محو شوند.

وی گفت:باید این حس نوآوری را در سطح خرد و کلان تزریق کرد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه وجود نوآوری و خلاقیت در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه های اقتصادی در دوره کنونی است،یادآورشد:این نوآوری در  سطح کلان  باید از طریق مدیریت نظام منطقه ای و در سطح خرد از طریق نفوذ به کسب و کارها تزریق شود.

داور دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران این فستیوال را فرصتی مناسب برای  تکریم و تشویق از کارآفرینان دانست و گفت:بهبود فضای کسب و کار و ترویج کارآفرینی می تواند از طریق چنین جشنواره های محقق شود.

مهدی زاده یادآورشد:  به لحاظ اینکه رویکرد جدید جشنواره انتخاب بنگاه نو آور بر رشد ،بر اساس شاخص ترکیبی متشکل از اشتغال و گردش مالی؛ سعی شده است در تمامی سوالات هم راستا بودن پاسخ ها با نوآوری هایی که بنگاه ها اظهار داشتند مد نظر قرار گرفته و امتیاز دهی ،مناسب با آن صورت گیرد.

وی افزود:هرچند دوازدهمین سال از برگزاری این جشنواره می گذرد اما هنوز نتوانسته ایم به اهداف اصلی خود دست یابیم امید است تا در امر ترویج کارآفرینی قدم های اساسی برداشته شود.

وی گفت :داوری کارآفرینان برتر در سه بخش ،کشاورزی ،صنعت و خدمات انجام می گیرد و برترین ها در سطح استانی سپس در سطح ملی در هر سال انجام می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.