به گزارش ایرنا، مسئول موسسه «شهید باقری» و پایه‌گذار یگان زرهی سپاه، در این مراسم با بیان این که شهید باقری نابغه جنگ بود، گفت: این شهید بزرگوار جوان ترین و یکی از شاخص ترین فرماندهان دفاع مقدس بود و استراتژی نظامی و اثرگذاری وی در جنگ فوق العاده بود.
سردار فتح‌الله‌ جعفری، راه و روش سرلشکر باقری در عملیات ها را متفاوت خواند و افزود: تفکرنظامی شهید باقری به نوعی بود که بسیاری از بحران های پیش آمده در طول جنگ را با مدیریت هوشمندانه به فرصت و پیروزی مبدل می کرد و بر پایه همین مدیریت حساب شده و منطقی، توانست موفقیت های چشمگیری به دست آورد.
دبیر «کنگره ملی شهید حسن باقری» هم با بیان این که شهید باقری از مردان فراموش نشدنی آذربایجان است، گفت: خدمات ارزنده این شهید بزرگوار، مایه مباهات است و هرگز از حافظه تاریخ ایران اسلامی پاک نخواهد شد.
سردار عزت الله جعفری افزود: شهید حسن باقری، عنصر راهبردی جنگ بود که هم اوضاع جبهه جنگ شناخت داشت و هم به راهبردهای جنگ آشنا بود.
شب خاطره سرلشکرشهید حسن باقری با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا واقشار مختلف مردم در سینما قدس تبریز برگزار شد.
غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری، جوان‌ترین فرمانده دفاع مقدس بود و نقش مهم و اثرگذاری در موفقیت رزمندگان اسلام در عملیات‌ های فتح‌المبین، رمضان، بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.