به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: مردم در این راهپیمایی حماسه خلق کردند، هرچند برخی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما مردم پاسخ کوبنده به دشمنان اسلام دادند.
وی ادامه داد: مردم با شرکت گسترده و با متحد در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به میدان آمدند وبا همدلی نشان دادند که انقلاب اسلامی در دل آنان ریشه دارد و زنده و بالنده است.
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: مردم بدون دسته بندی جناحیریال به خیابان ها آمدند و نشان دادند از انقلاب ، ارزش های دینی و رهبری انقلاب دفاع می کنند.
وی با اشاره به شروط رئیس جمهور فرانسه برای سفر به ایران گفت: باید مراقب تکرار نشدن تاریخ بود، مقامات فرانسوی علیه ایران اسلامی مواضع تند دارند و بارها رئیس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران فعالیت موشکی ایران را برای منطقه خطرناک دانسته است.
وی بیان داشت: برهمین اساس در تعاملات دیپلماسی با این کشور باید جوانب احتیاط را داشت.
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت:
زندگی این بانوی بزرگوار اسلام و دیدگاه های سیاسی و خانوادگی آن حضرت پر از درس و قابل دقت است.
وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار همیشه در مسیر حق حرکت کرد افزود: باید دیانت و سیاست آن حضرت را الگو قرار دهیم و راه های مبارزه را از حضرت زهرا(س ) یاد بگیریم.
خطیب جمعه کرج اظهار کرد: نگاه علمی آن حضرت به عنوان یک مرجع فکری و مذهبی مطرح بوده و حتی مردان از مکتب علم حضرت زهرا (س ) بهره مند می شدند.
وی با اشاره به خطبه های حضرت زهرا (س) گفت: آن حضرت در یکی از خطبه های خود به موضوع حکومت داری پرداخته است.
وی همچنین با اشاره به تشییع پیکرهای پاک ٩ شهید دفاع مقدس در البرزگفت: صبر و استقامت را باید از خانواده های معظم شهدا یاد بگیریم.
امام جمعه کرج اظهار داشت: سرمایه های دفاع مقدس باید حفظ شوند و به صورت عملی و نه صورت شعار از آنها تجلیل به عمل آید.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه نباید بگذاریم به بهانه عدالت بی عدالتی صورت گیرد ،گفت: اکنون در برخی دستگاه ها مانند آموزش و پروش کاستی هایی دیده می شود.
آیت الله حسینی همدانی بیان داشت : به عنوان مثال مدارس نمونه مردمی که برای دانش آموزان تیز هوش از هر قشری متوسط و پایین است به شکلی خاص از بین می رود زیرا رقیب مدارس غیرانتفاعی هستند و این امر باید
توسط شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس پیگیری شود.
وی تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید به تعهدات خود بیشتر عمل کنند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.