به گزارش ایرنا، نقی مسکینی شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی مراغه افزود: براساس تفاهم و مصوبه کارگروه سلامت، هرگونه ذبح دام در محلات و روستاها ممنوع بوده و با متخلفان در این زمینه براساس قانون برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: شبکه دامپزشکی، دانشکده علوم پزشکی، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان نیز در زمینه ممنوعیت ذبح دام در غیر از کشتارگاه صنعتی این شهرستان همکاری کرده و دستورالعمل های لازم در این زمینه را اجرا کنند.
وی گفت: همچنین در راستای تامین بهداشت گوشت قرمز، حمل و نقل این فرآورده خام دامی فقط با خودروهای مجهز به یخچال امکان پذیر و میسر خواهد بود.
مسکینی افزود: در این راستا، واحدهای صنفی عرضه گوشت نیز مجاز به تامین گوشت قرمز گرم از خارج شهرستان برای عرضه در بازار و در بین شهروندان نخواهند بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی واحدهای قصابی در این شهرستان اقدام به وارد کردن گوشت خارج از چرخه نظارتی و بهداشتی از شهرهای همجوار می کنند ادامه داد: در صورت ادامه این روند، با واحدهای متخلف برخورد قاطع قانونی خواهد شد.
وی اضافه کرد: تشدید نظارت بر ذبح، عرضه و توزیع گوشت قرمز و فرآورده های دامی در این شهرستان در راستای پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی در بین شهروندان بوده و این امر با همراهی واحدهای صنفی و مردم ممکن خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.