علی پاشایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان در سال های اخیر و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهرستان، میزان ابتلا به تب مالت انسانی در شهرستان کاهش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون، ابتلا به تب مالت انسانی با کاهش 47 درصدی از 47 نفر در سال گذشته به 25 نفر رسیده است.
پاشایی اضافه کرد: آموزش های بهداشتی به دامداران و مردم از جمله مواردی بوده که در کاهش این بیماری نقش بسزایی داشته است.
وی گفت: تهیه فرآورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی گام بسیار موثری در پیشگیری از بروز این بیماری مشترک بین انسان و دام در این شهرستان بوده که پس از این نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: امسال نیز واکسیناسیون بروسلوز(تب مالت) در بیشتر واحدهای دامی شهرستان با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا در حال انجام است.
پاشایی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موازین بهداشتی در تولید، فرآوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی، مراتب را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.
شهرستان مراغه با 912 هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و 700 تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.