حمید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود که در این طرح 160 هزار راس دام سبک در سرپل ذهاب علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شود.
وی اظهار داشت: انجام واکسیناسیون تب برفکی برای تمام دامداران اعم از صنعتی، سنتی و روستایی یک الزام است و دامداران مکلف به انجام واکسیناسیون دام هایی خود هستند که البته به صورت رایگان انجام می شود.
رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب گفت: پارسال نیز در مرحله دوم عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی از پنج هزار راس دام سنگین پیش بینی شده، سه هزار و 474 راس دام سنگین واکسینه شدند.
کریمی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و واگیر در بین دام‌ها و با علائمی نظیر ایجاد تاول، زخم در دهان، سم، پستان، پوزه و گاهی در اطراف پایه شاخ دام‌ها همراه بوده که از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.
این مسئول گفت: با واکسیناسیون به‌ موقع و اقدام های قرنطینه‌ای و بهداشتی و تدابیر اندیشیده شده و همچنین برگزاری رده‌های آموزشی و ترویجی در روستاها، هم اکنون این بیماری تحت کنترل است.
کریمی ادامه داد: در اجرای صحیح و پوشش مناسب واکسیناسیون پیش بینی شده، برای کنترل بروز بیماری از تمامی دامداران درخواست می شود با اکیپ های مایه کوب دامپزشکی اعزامی، همکاری لازم را به عمل آورند و از هرگونه خرید و جابجایی دام خودداری کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه دارای 175 روستا و هفت دهستان و 160 هزار جمعیت دامی سبک است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.