عباس گلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون تب برفکی از واکسنهای وارداتی و داخلی استفاده شده است گفت: در این فاز تعداد 5 هزارو247 رأس گاو و گوساله و 38 هزارو 906 رأس گوسفند و بز واکسین شده اند.
وی با بیان اینکه پایش، مراقبت و کنترل بیماریهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل و نظارتهای بهداشتی بر اماکن دامی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از وظایفه مهم اداره دام پزشکی است اظهار کرد: اجرای فاز اول پیشگیری از بیماری تب برفکی در مدت 25 روز انجام شده است.
گلی مناطق پر خطر را کانونهای بیماری و شعاع آنها در سالهای قبل، اطراف میادین دام، روستاهای همجوار استان کرمانشاه دانست و اضافه کرد: این اقدامات با استفاده از توان بخش دولتی و غیردولتی در دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و روستاها انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی کامیاران با بیان اینکه این اقدامات درحدود 1.5 برابر تعهدات ابلاغی اداره کل دامپزشکی استان کردستان به این اداره بوده افزود: واکسیناسیون تب برفکی در کامیاران به صورت کاملا رایگان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا این شبکه در سال 95 با اجرای 3 فاز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به تعداد 15هزارو 931 رأس گاو و گوساله و 134 هزار و 829 رأس گوسفند و بز در بیش از 150 دامداری و روستای شهرستان اقدام و بر این اساس به دو برابر تعهدات ابلاغی اداره کل دامپزشکی استان کردستان بصورت کاملاً رایگان اقدام کرده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.