محمدباقر حاج‌ کاظمی، معاون فنی دامپزشکی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین افزود: سال گذشته ۱۷۷ هزار و ۶۲۶ گاو و یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۴۰ گوسفند واکسینه شدند و علاوه بر آن ۲۷۷ هزار واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک دامی و انسانی نیز انجام شد.
وی ادامه داد: واکسیناسیون دام از ۲ منظر اقتصادی و بهداشتی قابل بررسی است. اول اینکه برخی واکسن‌ها در مورد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و غیر‌واگیر‌دار مخصوص دام است که از جنبه اقتصادی حائز اهمیت است و به عبارتی نقش مهمی در امنیت غذایی دارد. دوم اینکه استفاده از واکسن در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش داشته و به این ترتیب از نظر بهداشتی و ایمنی غذایی اهمیت فراوانی دارد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان معتقد است: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار بین دامی است که در صورت وقوع و اپیدمی، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‎‎ کند.

وی ادامه می‌دهد: سال گذشته این بیماری به صورت بومی در کل کشور طغیان کرد که استان زنجان نیز از آن مستثنا نبود و بسیاری از دام‌ها را دچار کرد، ولی با وجود واکسیناسیونی که در اواخر سال گذشته انجام شد امسال شاهد کاهش این بیماری در دام‌های استان بوده‌ایم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 689876
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.