به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر «ابوالفضل حمزه لوییان» افزود: 700 هزار دز واکسن به ارزش 2 میلیون و 800 میلیون ریال برای مایه کوبی تب برفکی در جمعیت دامی گوسفند و بز استان تامین شده و تنها هزینه دستمزد واکسیناسیون برابر تعرفه مصوب از دامداران گرفته می شود.
وی ادامه داد: 70 هزار راس دام سنگین استان امسال در راستای مرحله دوم اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی ایمن سازی شدند.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله دیگر این طرح برای واکسیناسیون دام های سنگین استان پایان بهمن و اسفند ماه انجام می شود.
حمزه لوییان از دامداران خواست برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در استان همکاری لازم را با گروه های عملیاتی اداره کل دامپزشکی استان داشته باشند.
وی افزود: تب برفکی بیماری ویروسی با ضریب واگیر بالا است که بروز زخم دهان و پستان دام ، لنگش و تلفات ناگهانی در بره ها از تظاهرات بالینی آن گزارش شده و می طلبد که دامداران در صورت مشاهده این علایم مراتب را در اولین فرصت به درمانگاه های دامپزشکی و یا اداره دامپزشکی محل اقامت خود گزارش کنند.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: واکسیناسیون از جمله ابزارهای کنترل و پیشگیری بیماری تب برفکی محسوب می شود و رعایت اصول امنیت زیستی از سوی دامداران و اخذ مجوز بهداشتی، قرنطینه ای در زمان جابه جایی و حمل دام نیز در جلوگیری از بروز آن موثر است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.