ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح اصلاح نژاد دام با استفاده از نژادهای پر تولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی به طور گسترده اجرا می شود.
وی تصریح کرد : با اجرای طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد 'لری' و 'بختیاری' با نژاد 'رومانف' در مناطق روستایی، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش می یابد.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش بهره وری دام ها ، باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران روستایی می شود که یکی از راه‌های افزایش بهره وری، استفاده از روش های نوین پرورش و اصلاح نژاد دام است.
غریب اضافه کرد : این طرح به منظور حمایت از دامداران استان و کاهش آسیب‌ به بخش تولیدات و مخازن ژنتیکی گوسفند و بز، افزایش بهره‌ وری و کاهش فشار بر اثر چرای بی‌ رویه دام در مراتع، حفظ و توسعه پرورش گوسفند در دستورکار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش 15 درصدی تولید گوشت قرمز در راستای قانون افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و حذف دامهای کم بازده سبک در مراتع از دیگر مزیت های این طرح است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود 2 میلیون و700 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری، روستایی و صنعتی یکی از قطب های مهم دامپروری کشور است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.