سام مردانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک از سه سال قبل به صورت آزمایشی اجرا شده که اینک توان تولید سالانه 10 هزار راس دام در این طرح فراهم است.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با اجرای موفق طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد «لری» و «بختیاری» با نژاد «رومانف» در روستاهای این استان، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش می یابد.
وی افزود: افزایش بهره وری دام ها باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران روستایی می شود که یکی از راه‌های افزایش بهره وری، استفاده از روش های نوین پرورش و اصلاح نژاد دام است.
مردانی اضافه کرد: این طرح به منظور حمایت از دامداران استان و کاهش آسیب‌ به بخش تولیدات و مخازن ژنی گوسفند و بز، افزایش بهره‌ وری و کاهش فشار بر اثر چرای بی‌ رویه دام در مراتع، حفظ و توسعه پرورش گوسفند اجرا شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش 15 درصدی تولید گوشت قرمز در راستای قانون افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و حذف دامهای کم بازده سبک در مراتع از دیگر مزیت های این طرح است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود 2 میلیون و700 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری، سنتی روستای و صنعتی یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.