به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: توسعه پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز در همین راستا و در نقاط مختلف این شهرستان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: ارائه مشاوره های آموزشی و تحصیلی برای خانواده های این دانش آموزان انجام شده و کمک هزینه تحصیلی برای این منظور با همکاری و مشارکت خیران پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: اشتغال به کار، ازدواج زودهنگام دانش آموزان دختر، بد سرپرستی، ممانعت والدین از تحصیل، عدم انگیزه، بیماری های صعب العلاج و فوت والدین از عوامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل در این شهرستان است.
اسلامی به آمار دانش آموزانی که به دلیل ازدواج بازمانده از تحصیل شدند اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری، با وجود فرهنگ سازی های انجام شده 36 دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و زیر 14 سال، ازدواج زودهنگام کرده و از تحصیل بازمانده اند.
وی افزود: به رغم ازدواج دانش آموزان دختر، با رعایت قوانین امکان ورود آنها به چرخه آموزشی در مدارس روزانه فراهم است.
وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از تحصیل دانش آموزان گفت: هم اکنون در 17 روستای دارای کمتر از پنج دانش آموز در مجموع 126 دانش آموز زیرپوشش دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: همچنین تمهیدات لازم برای ایجاد مرکزی برای نگهداری دانش آموزان دختر نیازمند بی سرپرست یا بدسرپرست با همکاری بهزیستی و آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر این شهرستان در حال انجام است.
فرماندار مراغه نیز با اشاره به جایگاه شورای آموزش و پرورش در رفع مشکلات بخش تعلیم و تربیت این شهرستان گفت: باید در قالب مصوبات این شورا تصمیم گیری های عملی و موثر در توسعه کمی و کیفی آموزشی در این شهرستان انجام شود.
حمید شکری افزود: توسعه فضاهای آموزشی، تکمیل طرح های نمیه تمام عمرانی و اجرای طرح های آموزشی و تحصیلی با همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از اولویت های حوزه تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات در این حوزه، نیازمندی های بخش آموزش و پرورش با حضور مسئولان و نخبگان آموزش احصا و شناسسایی شده تا در قالب مصوبات این شورا راهکاری مناسب برای این منظور اندیشیده شود.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.