محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه موفقیت در عرصه‌های گوناگون از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میسر است، اظهار داشت: فرهنگ و دانش مهم‌ترین نقش را در دنیای کنونی دارد.
وی افزود: ما توانایی موفقیت از راه کتاب‌خوانی را داریم و با اتکا به مطالعه می ‌توانیم کشور را در عرصه‌های گوناگون به سمت رشد و ترقی سوق دهیم.
پورمحمدی ادامه داد: رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است و اگر می‌ خواهیم توسعه به مفهوم واقعی صورت بگیرد باید این فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
وی با تاکید بر همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای متولی حوزه فرهنگ، اظهارداشت: اعمال سلیقه‌های یک‌ رنگ در بین نهادها و دستگاه های استانی موجب تقویت فرهنگی در استان می ‌شود.
وی با بیان اینکه باید برای بهسازی کتابخانه‌ها اقدامات دیگری چون حمایت خیران را هم داشته باشیم، توصیه کرد: دسترسی به کتاب از طریق فیزیکی و مجازی هم باید افزایش یابد تا تاثیرات ارتقای فرهنگی را بیش از پیش در این حوزه شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی هم در این نشست تهیه یک جلد کتاب برای هر نفر از جمعیت استان را از اهداف مهم این نهاد برشمرد.
شهرام خدایی یکی از مشکلات احداث کتابخانه در شهرستان‌ها را ضعف تعامل با برخی ارگان‌ها دانست و گفت: همکاری نکردن برخی ارگان‌ها در بخش‌هایی از مناطق شهرستانی باعث شده از احداث کتابخانه عقب بمانیم.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.