مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: واقعه کشف حجاب در دوران پهلوى نشان داد که زنان مهم‌ترین هدف غرب در اجراى برنامه‌هاى شوم استعمارى و با هدف ایجاد تغییرات بنیادین در مبانى اعتقادى، از آن زمان تاکنون بوده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام جلیلی، در سالروز واقعه تلخ کشف حجاب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ازجمله وقایع دردناک و عبرت‌انگیز تاریخ ایران که در کارنامه ننگین رژیم وابسته پهلوى ثبت شده است، واقعه «کشف حجاب» است. این واقعه به‌دنبال تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دى ۱۳۱۴ ، به دستور رضاخان صورت گرفت و به موجب آن زنان و دختران ایرانى از داشتن حجاب اسلامى منع شدند. 
وی ادامه داد: بانوان مسلمان با اعتقاد راسخ به ارزش‌هاى اسلامى این زینت الهى و نشانه بانوى مسلمان به ارزش‌هاى والاى انسانى را براى سال‌هاى متمادى براى خود حفظ  کرده و عفاف را در سایه حجاب با بهترین شیوه و رفتار متجلى ساخته بودند تا هرگونه اندیشه و خواست هوس آلودى، فکر و ذهن آنان را دستاویزى براى رسیدن به مطامع دنیایى قرار ندهد و خانواده ایرانى را از گزند حوادث و ابتلائات ناگوار مصون بدارد . 
حجت الاسلام جلیلی افزود : واقعه کشف حجاب در دوران پهلوى نشان از آن دارد که زنان مهم‌ترین هدف غرب در اجراى برنامه‌هاى شوم استعمارى و با هدف ایجاد تغییرات بنیادین در مبانى اعتقادى، از آن زمان تاکنون بوده است. چنان‌که بررسى این واقعه در دوران رضاخان و توسط او که فردى‌بى‌اعتنا به ارزش‌هاى اسلامى بود نیز نشان از این دارد که حکومت پهلوى از ابتداى تشکیل خود موظف شده بود استراتژى اسلام‌زدایى انگلستان  را در ایران به طرز پیچیده و زمان‌بندى شده به مرحله اجرا درآورد . 
وی با اشاره به شیفتگی رضا خان به تفکرات غربی تاکید کرد: رضاخان در مسیر تحقق سیاست‌هاى استعمارى و تشدید روند وابستگى بین‌المللى که نظام سنتى جامعه ایران بزرگترین مانع در برابر آن بود به تظاهرات نوگرایى روى آورد و در این دوره، توجه به غرب به‌عنوان مظهر پیشرفت تمدن و تکیه بر اقتدار و عظمت ایران پیش از اسلام به‌عنوان ملاک .ارزشیابى، چارچوب اصلى حکومت را به‌عنوان یک نظام تشکیل مى‌داد 
مسئول نهاد رهبری پیام نور استان هدف اصلی پهلوی را جدایی دین از سیاست خواند و اظهار کرد: دست‌اندرکاران حکومت پهلوى از طریق رواج اندیشه جدایى دین از حکومت (سکولاریسم) و تحقیر نمادهاى دینى و سنت‌هاى ملى، تهاجم به مذهب را آغاز کردند. آن‌ها براى اعمال این سیاست از ابزارى چون نظام آموزشى، کتاب و نشریات استفاده کردند.     وی افزود: در واقع، حکومت با استفاده از این ابزارها، چنین وانمود مى‌کرد که پوشش اسلامى با علم وهنر و پیشرفت زنان در عرصه اجتماعى‌ مغایرت دارد و حجاب‌خواهى با طرد دانش و عقب‌ماندگى و جمود مترادف است .  جلیلی این سیاست را نا موفق دانست و افزود: کشف حجاب و سایر اعمال ضد دینى که با نداى جلوگیرى از عقب‌ماندگى‌همراه بود، نه تنها درخت دانش و ترقى کشور را بارور نساخت، بلکه باعث بحران‌هاى بزرگ اجتماعى، اقتصادى و سیاسى در کشور شد . 
وی تاکید کرد: ‌راهبرد دین ستیزی غرب توسط عوامل داخلی  همچنان ادامه دارد و در جامعه کنونى شاهد آن هستیم که این کشورها براى اجراى برنامه نفوذ واستحاله خود، مقابله با حجاب و عفاف را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از ابزارهاى جدید رسانه‌اى این نقشه را عملیاتى مى‌کنند. چنان‌که امروزه به اشکال گوناگونى همچون «کمپین دختران خیابان انقلاب»، «چهارشنبه‌هاى سفید» و مواردى از این قبیل، شاهد ترویج آزادى‌هاى غربى هستیم تا از این مسیر مطالبه عمومى در میان بانوان براى بى‌حجابى به‌صورت عمومى شکل گیرد . 
وی مراحل اجراى این سناریوى غرب را   معرفى حجاب به‌عنوان مانعى براى مشارکت اجتماعى زنان‌،   سرکوب اعتقادات و باورهاى دینى زنان با عنوان نمودن این باورها به‌عنوان باورهاى نادرست‌، استفاده از اشخاص و شخصیت‌هاى روشنفکر وابسته براى ترویج و اجراى این برنامه‌ها،   استفاده از ابزار رسانه و و فضاى مجازى براى سرکوب باورهاى دینى و ترویج آزادى‌هاى غیر دینى‌،   تشکیل کانون‌ها و انجمن‌هاى مروج اندیشه‌هاى غربى با استفاده از زنان غربگرا در دانشگاه‌ها و مجامع علمى و فرهنگى‌ و   تبدیل ارزش‌هاى غربى به‌عنوان ارزش‌هاى مورد مطالبه زنان در سطح اجتماع‌‌ عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.