به گزارش ایرنا، بهروز قاسمی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار میانه اظهار داشت: در سطح استان چهار خانه امید در شهرهای تبریز، مرند، سراب و میانه به بهره برداری رسیده و دو خانه دیگر نیز در شهرستان ملکان و اهر کلنگ زنی شده است.
وی با تاکید بر اینکه می توان از امکانات موجود برای بازنشستگان به صورت بهینه استفاده کرد، افزود: نباید هزینه و سرمایه گذاری های موجود بدون استفاده و راکد بماند بلکه باید از این امکانات در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی، تداعی خاطرات و دورهمی ها، اتاق فکر و مطالعه و غیره استفاده کرد تا اوقات فراغت بازنشستگان و سالمندان به صورت مفید سپری شود.
قاسمی با بیان اینکه شاغلان دیروز بازنشسته امروز هستند که دوران خدمت خود را سپری کرده و اکنون با کوله باری از تجربه در دوران بازنشستگی قرار دارند،گفت: ضروری است تا رفاه و آسایش آنها در اجتماع مد نظر قرار گرفته و از تجربیات آنها استفاده شود.
مدیر کل صندوق بازنشستگی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای فعال نمودن خانه امید بازنشستگان باید از وجود افراد خلاق استفاده کرد تا بازنشستگان به جای بطالت وقت، در این مکان حضور یافته و اوقات خود را به خوبی سپری کنند.
فرماندار شهرستان میانه نیز با بیان اینکه نباید ارائه خدمات مختص بازنشستگان مرد باشد بلکه باید سهم بانوان بازنشسته نیز در جامعه رعایت شود،اظهار داشت: ارتقای روحیه در سالمندان و بازنشستگان نیازمند ارائه خدمات بیشتر و ارزش گذاری به جایگاه آنان است.
محمدرضا مشایخی افزود: بهره گیری از امکانات دولتی برای بازنشستگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارزش گذاری به آنان ارزش گذاری به خود ما است.
وی خواستار تقویت و رونق هر چه بیشتر امکانات ایجاد شده در شهرستان با توجه به گستردگی و قشر بالای بازنشستگی در آن شد و گفت: ویژه بودن شهرستان نیز مزیت بزرگی برای اخذ امکانات بیشتر از سوی استان است که می توان برای آسایش و رفاه هر چه بیشتر سالمندان و بازنشستگان از این امتیاز بهره برد.
3077/6132/7231
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.