به گزارش ایرنا، مهدی ابارشی روز دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند در حوزه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری در کنار دیگر شهرستان ها از جمله ری و شمیرانات پیشرو است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت ساکن روستاهای دماوند 32 هزار نفر است، گفت: از این جمعیت، 16 هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سه هزار و 369 نفر به صورت اختیاری در شهرستان دماوند تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند؛ هم اکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در کشور از بیمه اختیاری کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده می کنند که در حال تبدیل شدن به یکی از برندهای جهانی است.
ابارشی با تاکید براینکه 181 نفر از مستمری بیمه روستایی و عشایری در این شهرستان برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: 95 نفر از مستمری بگیران شهرستان بازنشسته اند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران تصریح کرد: طبق وعده های 12 سال گذشته با 15 سال پرداخت و 65 سال سن، بازنشستگی صورت می گیرد، اما در حال حاضر با 5 سال ارفاق و با 10 سال پرداخت، فرد بازنشست می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: 70 درصد حق بیمه توسط دولت و 30 درصد افراد تحت پوشش پرداخت می شود که میزان پرداختی در پایین ترین سطح 240 هزار تومان در سال است.
وی در ادامه در خصوص میزان سهمیه ابلاغ شده به شهرستان های استان تهران عنوان کرد: در سال جاری 24 هزار نفر باید در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که از این میزان سهم، شهرستان دماوند 1500 نفر است.
ابارشی با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده در هر روستا حداقل 10 نفر و حداکثر 50 نفر است، خاطر نشان کرد: 740 سهمیه به روستاییان و 760 سهمیه به سه شهر زیر 20 هزار نفر اختصاص داده شده است.
همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه بحث بیمه یکی از موضوعات مهم و ضروری است، بیان کرد: در حوزه روستایی و عشایری این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید با تمام توان و امکانات این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: به هر اندازه که سطح افراد تحت پوشش بیمه را افزایش دهیم، آرامش روانی بیشتری ایجاد خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر سهمیه یک هزار و 500 نفری ابلاغ شده به شهرستان باید تا پایان سال جاری میزان افراد مشمول بیمه اجتماعی را تا 50 درصد افزایش دهیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.