قربان میرزایی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال برای اصلاح سامانه گرمایشی مدارس استان 80 میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که کافی نیست. با این میزان اعتبار اصلاح سامانه گرمایشی مدارس 10 سال ادامه خواهد یافت که نباید چنین باشد.
وی به تحصیل یک میلیون و 230 هزار دانش آموز در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش پیشران توسعه و خاکریز اول آن است که همه باید در حل مسائلش دخالت داشته باشند.
سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد: آموزش و پرورش حوزه ای است که مسائلش بطور مستمر جریان دارد و نمی توان گفت کار آن در روز خاصی به پایان می رسد. بطور مثال باید برای بازنشستگی پنج هزار نفر از کادر آموزشی آموزش و پرورش استان در سالجاری فکری کرد.
وی در ادامه همچنین گفت: مایه تاثر است که سرانه بازماندگان از تحصیل در خراسان رضوی مقداری بالاست لذا نیاز به توجه بیشتر دارد. سنگهای پیش روی بازماندگی از تحصیل همچون فقر اقتصادی و ازدواج دختران را باید برداشت و مسیر را برای بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل باز کرد.
میرزایی افزود: یافتن علت نقصان در پوشش کامل تحصیلی همه مناطق خراسان رضوی به مطالعه و بررسی عمیق نیاز دارد لذا با یک نسخه سراسری نمی توان این مشکل را حل کرد بلکه باید منطقه به منطقه و بخش به بخش میزان پوشش تحصیلی را بررسی و نقصان آن را علتیابی نمود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان با 84 هزار همکار آموزشی و پرورشی در سطح 50 هزار کلاس درس و یک میلیون و 230 هزار دانش آموز دارای گسترده ترین آموزش و پرورش کشور از لحاظ آمار در حوزه دانش آموز و معلم است.
قاسمعلی خدابنده افزود: هم اکنون آموزش و پرورش خراسان رضوی 65 هزار بازنشسته فرهنگی دارد و در سال تحصیلی جدید نیز پنج هزار و 200 همکار در شرایط بازنشستگی قرار گرفته اند که حدود دو هزار نفر را با حکم استمرار خدمت نگاه داشتیم و حدود سه هزار و 200 نفر بازنشسته شدند.
وی ادامه داد: مهر ماه امسال با کمبود 13 هزار معلم برای کلاسهای درس مواجه بودیم که با برنامه ریزی و اجرای طرح استمرار خدمت همکاران، بکارگیری نیروهای حق التدریس آزاد، استفاده از خرید خدمات آموزشی، برونسپاری در مدارس کار دانش و استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی این کمبود جبران شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: 36 درصد کلاسهای آموزش و پرورش که 16 هزار و 150 کلاس را شامل می شود در این استان فاقد سامانه گرمایشی متمرکز و استاندارد است لذا با بخاریهای نفتی و گازسوز گرم می شود که خطر هر لحظه آنها را تهدید می کند.
وی افزود: با 80 میلیارد ریالی که امسال برای اصلاح سامانه گرمایشی مدارس خراسان رضوی اختصاص یافته حداکثر می توان 160 تا 170 مدرسه را مجهز کرد و اگر روال به همین شکل ادامه یابد 10 سال طول خواهد کشید تا 16 هزار مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد و متمرکز تجهیز شوند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.