به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان روز پنجشنبه در این مراسم با اشاره به ارتقای سطح علمی دانش آموزان و کاهش افت تحصیلی به عنوان مهمترین اولویت های آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و سرمایه اصلی خود را مردم می داند .
مهدی حاجتی افزود: همه موارد در حوزه های فرهنگی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت با محوریت مدرسه فراهم است و باید در تحقق اهداف آموزش و پرورش، از مشارکت علمی و اجتماعی و حتی سیاسی همه مردم و مسئولان استفاده شود.
وی با اشاره به برگزاری 313 جلسه شورای آموزش و پرورش استان طی سال گذشته گفت: از این تعداد جلسات یک هزار و 396 مصوبه تصویب و با اجرایی شدن 93 درصد از این مصوبات بسیاری از معضلات آموزش و پرورش که نیازمند تعامل فکری بود، برطرف شد.
حاجتی با اشاره به اینکه گیلان دو سال متوالی در سال های 94 و 95 به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر کشور انتخاب شده ، افزود: دانش آموزان گیلان در کنکور سراسری ، کسب رتبه های مختلف در جشنواره خوارزمی، کسب مدال های طلا و نقره در رقابت های جهانی و سایر موارد دیگر همواره افتخار آفرین بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد: در تلاشیم که مصوبات شوراهای آموزش و پرورش علاوه بر حوزه های اقتصادی، در حوزه های فرهنگی همچون ترویج فرهنگ نماز و کاروان راهیان نور و سایر موارد فرهنگی اجرایی شود.
حاجتی با اشاره به اینکه مردم گیلان هزینه کردن برای فرزندان دانش آموز خود را سرمایه گذاری می دانند، تصریح کرد: تا سال 1400 یک چهارم از نیروهای انسانی آموزش و پرورش گیلان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند و باید برای جذب نیروی انسانی کارآمد گام های اساسی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های استانی برای تحقق اهداف آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان گیلان استفاده می شود افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز آموزش و پرورش گیلان با تشکیل بازارچه های دانش آموزی در سراسر استان تنها در بهار امسال بازارچه ای در قالب یکصد غرفه با تلاش دانش آموزان ایجاد کرد و نتیجه مطلوبی کسب شد.
حاجتی گفت: مدارس گیلان در خصوص استانداردهای گرمایشی و همچنین فعالیت خیرین در استان حائز رتبه دوم کشوری شده و حل مشکلات آموزش و پرورش تنها انتظاری است که از شوراهای آموزش و پرورش می رود.
در این مراسم از 442 تن از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان تجلیل شد و شوراهای آموزش و پروش شهرهای آستارا، شفت و کومله به عنوان شوراهای برتر معرفی شدند.
370 هزار دانش آموز در حدود پنج هزار مدرسه دولتی و غیر انتفاعی در گیلان مشغول به تحصیل هستند و 34 شورای آموزش و پرورش در گیلان فعالیت دارند که هرکدام از شوراها دارای 13 عضو هستند.
خبرنگار:رضااکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.